Måttlig

Ja det är jag inte!!! Inte när det gäller mat. Jag måste lära mig att äta rätt mängd, jag måste lära mig lyssna noga på kroppen. Eller jag måste nog till och med lära kroppen och knoppen att så här ska det kännas när man är mätt/ohungrig.

Jag kan inte ha nötter hemma. Jag kan inte ta tre nötter jag tar hela påsen!

Jag ska kanske börja dricka svart kaffe. Och med kokosfett ibland i stället för grädde. Blir väldigt mycket vispgrädde i ca 4-7 stora koppar kaffe per dag. 

I övrigt har det varit en jobbig dag, har känner sockersug eller trötthetssug skulle jag nog kalla det. Trött irriterad och stressad då vill min hjärna att jag ska äta, äta vad dom helst egentligen inte nödvändigtvis sött! Men inte med måtta utan ett konstant överätande vill hjärnan, jag försöker lära om. 

På söndag väntar barnkalas!! 



Kommentarer
Postat av: Eleonor

Har du ett sådant sug så är det nog nu som glukosdepåerna i kroppen börjat ta slut. Det är nu kroppen börjar ta av ketoset istället vilket leder till fettförbränning. Dina hjärnspöken talar bara om att du är på rätt väg, ge bara inte vika för sötsuget, hjärnspöken försvinner snart

Svar: Aha kan det va så??! Jag har dock ätit 50 gchoklad idag :-( 71%kakao men känns sådär .
Fårfrun

2015-02-14 @ 10:52:17
URL: http://thecrowandthebutterfly.blogg.se
Postat av: Sanna

Det där med måtta är inte lätt.
Men jag tror att du kommer fixa det. Även om man kommer ha sina dagar då man tycker allt är förstört för man glömde det där med måtta så kommer det ju en ny dag då man kan träna på måtta igen.
Önskar dig en underbar vecka

2015-02-16 @ 17:49:36
URL: http://sannaovervikt.wordpress.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0