Fettkaffe

Känns ungefär lika knäppt som när jag och vännen min käkade vitmossa för att det skulle va bra.

Liksom hur mycket ska man ha? Jag måste säga att det var det första som var lite svårt att få i sig. Fettet liksom flyter ju uppepå?! Rör om men då kommer sumpen upp :-( har perkulator. Är det nu meningen att detta var i stället för frukost? 
Känner mig ca 2 timmar senare ohungrig!

Det är en sak att lära sig i alla fall för mig. Att äta tills man är nöjd och ohungrig. Att sen äta nästa gång när jag
 är hungrig. 

Jag har två " problem"!!

1 .vad köper jag när jag tex är på köpcenter och är hungrig? Alltså inte restaurang utan vad ersätter jag bananen, chokladen , färdig macka med som jag skulle köpt tidigare???

2 . på café . Vad beställer jag ? 5 ostfrallor tack fast utan bröd? Hi hi

Baggen hade en riktig dipp igår, sötsuget satte in men han stod emot. Stolt!!! Han har också fått ett litet plus på vågen. Men jag hoppas det vänder, försöker få honom att slopa mjölken. 

Kommentarer
Postat av: Rebecca

En msk i kaffet! Ja jag brukar mixa när jsg har smör eller kokosfett i. Mättar länge 😊

Ersättning till to go och café;
Påse nötter, finns på de flesta små butiker - Pressbyrån etc. (Detta har räddat mig många gånger) 😊 finns i Olika märken och bra utbud nu för tiden.
Babybell ostar - riktig bra och klara länge utan kyl.
Ölkorv - finns i mängder av smaker.

På café;
Svårare faktiskt. Se över utbud och be om det som går att plocka ur så att säga. Men detta är trixig, lunch brukar ju aldrig va problem utan just fika som du säger.. Har aldrig varit med om någon som höjt på ögonbrynen när jag gjort en special beställning.


Svar: Men jösses en matsked!! Jag tog en tsk
Fårfrun

2015-02-07 @ 07:57:17
Postat av: Therese

babybell-ost , det är en liten nätpåse med små ostar i, kanske 6 stycken. Dom kan man äta bara rakt upponer :)

Svar: :-) perfekt
Fårfrun

2015-02-07 @ 10:50:35
Postat av: Therese

på köpcentret menade jag då :)

2015-02-07 @ 10:51:40
Postat av: M

Håller med. Hade svårt för fettet som simmar uppe på kaffet. Körde med skvätten grädde istället. Inte lika bra med mycket godare. Kändes som att jag drack kaffedrink :) Än idag har jag grädde i kaffet trots min GBP operation. Svårt att bryta nåt dom smakar så gott.
Du ser ut att må gott i LCHF livet. Njut av det. Minns att portionerna automatiskt blev jättesmå efter ett tag med LCHF, man blir nöjd med lite.

Svar: :-)
Fårfrun

2015-02-07 @ 11:02:27
URL: http://metasblogg.blogg.se
Postat av: M

Håller med. Hade svårt för fettet som simmar uppe på kaffet. Körde med skvätten grädde istället. Inte lika bra med mycket godare. Kändes som att jag drack kaffedrink :) Än idag har jag grädde i kaffet trots min GBP operation. Svårt att bryta nåt dom smakar så gott.
Du ser ut att må gott i LCHF livet. Njut av det. Minns att portionerna automatiskt blev jättesmå efter ett tag med LCHF, man blir nöjd med lite.

2015-02-07 @ 11:02:31
URL: http://metasblogg.blogg.se
Postat av: Eleonor

Är detta istället för att äta frukost? För att spara tid? Jag är ingen kaffedrickare men kan tänka mig att det är godare att dricka kaffe som det är :)

Tack för din peppar! Jag fixade loppet och nu är jag väldigt trött. :)

Svar: Alltså jag vet inte riktgt ;-) men kokosfettet är tydligen nyttigt på alla sätt och sätter fart på förbränningen.
Jag tog en tsk och var nöjd till kanske 9.30 drack vid 6 men tydligen skulle man ta en matsked och då hade jag garanterat stått mig till lunch.

Men man kan ju också ha det i en shake eller äggröra :-)
Fårfrun

2015-02-08 @ 20:21:38
URL: http://Thecrowandthebutterfly.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0