Dag 16. Min favoritdag på året



Denna va svår tycker jag! Men det är klart,  julafton måste det nog vara. 
🎄🎅🎄🎅🎄🎅🎄🎅🎄🎅🎄🎅🎄
Spänningen innan, förväntningar och alla ljus.  Sen vi köpte vårt hus bestämde jag att jag aldrig kommer åka någonstans på julafton, de som vill komma till oss är välkomna men jag tänker inte åka runt.

Tidigare tycker jag jul varit lite antiklimax och att allas förväntningar ofta lett till konflikter och påklisrade leenden. Stress och missnöje!

Men faktiskt har vi lyckats tycker jag, mysfaktorn prioriteras och inte så mycket onödig hets. Köper mat vi tycker om, inte mat som " ska finnas" och det är barnens upplevelse som står i fokus . Minimalt med alkohol, lite glögg och kanske ett glas rött, ingen är full på våra jular!

🎁🎁🎁🎁🎁🎁🎁🎁🎁🎁🎁🎁🎁

Kvällen spenderas ofta i mjukbyxor i soffan, tidningar , tv, ev lite spel och massa gott. 

Jag vill ge barnen traditioner och fina minnen.

i väntan på tomten 💝

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0