2 veckor

Tredje natten utan sömn eller med sömn i små korta intervaller. Lilla Ludde har ont i magen. Inte förvånad då båda tjejerna hade kolik men man hade ju hoppats att han skulle slippa. Nu kan jag inte alls påstå att det är kolik ännu utan mer lite magknip när magen ska igång. Det pruttas och bajsas hela tiden och när han tar i blir han som en liten boll hela han. 

Provar köra lite laktosfritt och försöker inte krydda överdrivet mycket. Kaffet kan jag inte undvara men dra ner ngt på. Såg på Facebook att flera delat ett inlägg om att AD droppar kunde ge magknip hos de små, ska forska vidare lite i det. Tror dock inte det är orsaken då jag oftast glömmer bort dem.

2 v gammal idag och har gått upp till 3900gram och 53,3 cm, stora killen. Känns tryggt att man har lite koll och självförtroende när det gäller hans hälsa typ. Sa till BVC att jag tycker det är lite onödigt att komma en gång i v så nu kör vi varannan v och det tyckte hon med var bra. 

BVC sköterskan är snäll men hon inger mig inte direkt något förtroende. Hon känns liksom lite ny fast hon nog jobbat länge. Hon är inte en rejäl tant som har koll på allt och massa erfarenhet. Just nu har jag inte behov av ngt annat men tänker att det finns så många föräldrar som har stort stödbehov och då är hon nog inte så lyckad. Frågar man ngt vill man ju ha ett säkert svar inget svajande osäkert liksom. 

Jag var och handlade mat igår, det gick bra men tog sin lilla tid. Kör nu veckomeny och veckohandling i ett försök till varierad och inte lika dyrt matkonto.


Jag känner att jag skulle behöva ha ngt i skåpet som går snabbt att äta, ger energi men inte är allt för onyttigt. Men kan inte komma på ngt bra. Kanske någon bar eller kex typ men inte sött?? Tips ngn??


Kommentarer
Postat av: Eleonor

Recept på tonfisklasagne: http://www.ica.se/recept/tonfisklasagne-675670/

Den blev väldigt god!

Hm, angående energi som inte är för onyttigt, hade du tänkt dig som ett mellanmål eller så? Jag gillar ju questbars men de är ganska dyra, finns att köpa på gymgrossisten. Men de är också söta (dock ej sötade med socker).

Såna där fingermarie kanske kan vara bra att ha hemma, eller smörgåsrån som du kan ha en skiva ost mellan. Det är nog ett rätt bra mellanmål/akutmål.

2014-09-10 @ 09:22:50
URL: http://thecrowandthebutterfly.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0