Viktsnurr


 

Vågen är i alla fall bra nu för tiden, den har fått hicka så om jag ställer den på ett visst ställe väger jag ca 113 kg och det gör jag när jag behöver lite pepp sen om jag ställer den på det rätta stället så visar den mellan 114-114,8 kg och det känns ju helt ok faktiskt.

 

Jag ligger fortfarande högre i vikt än vid tidiagre graviditeter men har ju inte gått upp mer än ca 1 kg från plusset och 4-5 kg sen inskrivningen ( gick ju ner i början).

 

Med tussen vägde jag         

 112 kg i         v 25+6

116 kg i         v 30+0

Och nu med Ludde      

 114,5 kg i      v 24+2

 

Jag vägde 103 kg på inskrivningen med Tussen och hade då redan gått upp ca 8 kg eftersom jag plussade på ca 95 kg. Detta innebär ju att i v 30 hade jag gått upp 21 kg !!!

 

Och det kan jag ju säga att det inte kommer hända denna gång för det skulle ju innebära en viktuppgång med ca 3,5 kg i veckan.


Kommentarer
Postat av: Jannica Enneby

Läste på Instagram att vid en graviditet ska man egentligen bara gå upp runt 10 kg men jag vet många som gått upp närmare 30 kg. Va olika de kan vara!!!! :O

Svar: Ja det är väldigt olika och beror nog också lite på vilken vikt msn börjar på
Fårfrun

2014-05-10 @ 14:45:13
URL: http://jannicaaenneby.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0