Blogg

Välkomna till klagobloggen, ja det är inte mycket hurtfriska bilder och viktminskningstips i denna blogg nuförtiden, om det nu någonsin varit det?! Men i alla fall det är ju mig och mitt liv jag skriver om och this is it!

 

Fredag och jag kan konstatera att helt liggande vila är antagligen det som gäller om smärtan ska vara hanterbar. I går efter en dag med arbete, sjukgymnastik och hämtning av barn på dagis så var smärtan påtaglig minst sagt.

 

I natt sov jag fruktansvärt dåligt också, dels är tussen snorig och täppt näsa och napp är liksom en rätt omöjlig kombination, och dels hade jag så ont i höften. Fötterna och vaderna känns väldigt tunga och tjocka, måste komma ihåg att köpa stöddtrumpor för det hjälper ju faktiskt. Har alltid haft det tidigare graviditeter men de har gått sönder efter idogt användande.

 

Har fyllt i massa papper till Fk och får även papper från dem, blir alldeles förvirrad och då kan jag ju upplysa om att jag faktiskt arbetar på denna myndighet.

 

Jag har ansökt om att arbeta 75 % och vara föräldraledig 25 % maj ut, det gjorde jag redan i början av året. Men nu är jag ju sjukskriven 50 %, jag och läkaren var överens om att jag hade 50 % arbetsförmåga under förutsättning att jag vilade 50% alltså inte var föräldraledig 25 %. För mig är det svårare att ta hand om barnen än att sköta mitt kontorsjobb.

Har noga fyllt i detta men ännu inte fått svar hur de ställer sig till detta, men måste ju utgå från att de godkänner för att få livet att snurra. Detta innebär också att Baggen vabbat för Tussen när hon var sjuk eftersom jag inte orkar ha barnen eller barnet själv en hel dag . Men då har vi fått brev att hans ansökan om TFP (vabb) eventuellt avslås eftersom jag beviljats föräldrapenning för den perioden….datasystemen hänger inte riktigt med antar jag. 

 

Till saken hör ju också att vår dator på något sätt kollapsat så bankid fungerar inte med sladden i och för att använda FK webbtjänster måste jag ha bankid med sladd. Då återstår telefonen och mail vilka är två otroligt frusterarande kommunikationssätt ibland. Hoppas i alla fall att det löser sig och att det snart trillar in lite pengar.

Från 1 juni är det inga problem eller krusiduller då jag inte ansökt om att gå ner i tid utan står som 100 % arbetande liksom.

 

Men sen ska man ju fylla i tidrapport på jobbet också och det är inte lätt kan jag säga, allt handlar om att räkna ut på minuten så att det blir rätt och jag och siffror är inte jättebästisar liksom. I vanliga fall är det svårt att räkna men med gravidhjärna är det tydligen omöjligt. Jag räknar och räknar och hoppas det blir rätt.

 



 

 

 

 

 

 

 

 

 


Kommentarer
Postat av: Veronica

Jag blir så frustrerad över att jag inte kan hjälpa dej på något sätt! Säg till om det finns något jag kan göra nån gång! Jag kan ju ha dina barn en stund ibland.
Sen blir jag glad när jag läser att graviditeten är så långt gången ändå. Jag tycker att denna gång går det ju riktigt snabbt (hoppas du också känner det!) För jag har en vision om att du ska må bättre när bebis äntligen är ute! Kanske inte till en början då du säkert har ont i op-såret o tuttarna istället men att foglossningen äntligen går över!!
Längtar efter den nya lilla familjemedlemmen hos fam "fårhus"
Lova att du åtminstone fråga efter hjälp om du anser det finns något jag kan göra!
Love you!

Svar: <3
Klart jag ber dig om jag kommer på ngt.
Fårfrun

2014-05-09 @ 10:49:59
URL: http://tjockvawa.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0