Hopp

Lämnade henne efter att vi ätit gemensam frukost på dagis. Hon grät och var så ledsen, jag pussade sa hej då och gick.
Vi hade bestämt att jag skulle hämta kl 13.00 och om det inte funkade skulle de ringa.

Jag åkte och handlade och sen hem och kollade väl telefon ca 200 gånger. Hemma åt jag smörgåstårta och försökte njuta av att vara ensam. Det gick sådär . 


Satt i soffan och grät så mycket saknade jag dem, helt knasigt men alltså jag har inte varit utan Tussen mer en ca 30 min sen den 8 augusti och innan det satt hon typ fast vid mitt bröst hela tiden. 
Sen började jag tänka på att om jag känner såhär hur ska hon då känna lilla hjärtat ... Det gjorde ju att tårarna började rinna igen. 

Halv ett kom jag till dagis och då satt hon i famnen på fröken å, lite rödmosig men såg ok ut. Hon började såklart gråta när hon fick syn på mig men blev nöjd snabbt och vinkade och sa hej hej. 
Det hade gått BRA!!! Hon grät när jag gick och var ledsen en stund men en åt hon frukt och somnade sen i vagnen när de gick ut. Sen hade hon ätit lunch bra och varit lugn. Gråtit lite men också skrattat och lekt.

En sak gjorde mig lite sur och det var att  fröken å sa att hon skulle gått på rast men det gick inte eftersom det då bara var en vikarie kvar och då hade Tussen protesterat. Jag sa typ " va bra att du inte gick på rast, tack" men sen bara kände jag att va fan! Hade jag kommit och hon hade varit ensam med en vikarie hon aldrig träffat och dom jag knappt träffat hade jag blivit förbannad. Alltså jag förstår att fröknarna kan bli sjuka och att det kommer att vara vikarier ibland så är det ju men liksom första dagen hon ska va själv??? Då kunde de ju sagt, kom 12.15 för sen går x på rast typ!

Dagis är bra på många sätt men det finns också en hel del brister. En del personal som kanske inte är på helt rätt plats och en del som är underbara. 

I morgon ska jag lämna som om det vore en jobbdag , alltså inte vara kvar över frukost . Hoppas det går bra för på måndag blir det att börja jobba. 

Kommentarer
Postat av: alex

iiiiii… fy vad jobbigt det måste vara å lämna på dagis när hon är ledsen, de ör ju ont i hjätat… jag tror själv jag kommer ha panik och rina mer än trollet när det är dax:)

Svar: Ja det är jobbigt värre
Fårfrun

2014-03-20 @ 19:53:57
URL: http://mlbloggen.blogg.se
Postat av: Nilla

Så oprofessionellt av henne att ens nämna det för dig!!!!! Skulle du vara tacksam för att hon inte tog rast.

Svar: Ja verkligen oproffsigt!
Fårfrun

2014-03-20 @ 20:51:27
URL: http://axelsmormor.blogg.se
Postat av: Nilla

Saknar du inte vågen!

Svar: Som bara den!!!! Var så nära att tjuvväga mig i morse men stod emot :/)
Fårfrun

2014-03-21 @ 05:45:33
URL: http://axelsmormor.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0