Garden

Lilla Tussen har dubbelsidig öroninflamation. Blev penicillin direkt och fortsätta med alvedon. Hon har varit så ledsen och inte nöjd vad vi än gjort . Hon vill bli buren hela tiden och bara av mig och samtidigt ålar hon sig och vill ner, och konstant gråtit. Jättejobbigt och samtidigt skönt att vi nu vet varför. Hon fick tre doser igår och jag tycker redan hon känns lite piggare. Hon vill dock inte äta ngt alls och vi får kämpa för att få i henne dricka. Tur att hon hade lite att ta av för man ser att hon tappat vikt. 

Lammet är mellan golv och tak och utmanar mig konstant . När hon somnat på kvällen ligger jag och luktar i hennes nacke och pillar lite i hennes vilda lockar. Älskar ungen så ofantligt mycket, jag hoppas hennes envishet och vilja kommer ta henne dit hon vill i livet. 

Min vikt går uppåt och jag gör inget för att vända det.... Eller jag tänker på det och det är ju tanken som räknas. Tisdag är det sjukgymnast och ultraljud. Ska bli så spännande att se om de då bekräftar det förra läkaren gissade på. Hoppas barnen kan va på dagis en sväng då eftersom barn inte får vara med på undersökningen.

I trädgården händer det grejer.....stora grejer. Grannen har hjälpt oss gräva och jämna till marken på baksidan så att vi kan ha timmret på andra sidan garaget. 


Det kommer bli så himla bra, ska bygga en bred naturlig stentrapp och anlägga en naturtomt typ :-) kanske inte i år dock. 


Sen har vi äntligen lyckats flytta en lite större syren. Vi flyttade fyra små förra året men vi ska nog "byta " till lite större. Men det är lite bök. 

Jag har tänkt förstora det här landet lite för smultron och kryddor :-) som pinnarna ungefär. 



Paprikan kämpar på

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0