Mat

Toscansk tomatsoppa ( keldas färdiga) och varma ostmackor blev middagen igår. Så gott med soppa, gillar att det är lite sting i den.

Idag blev det en grillad kyckling som jag delade i små bitar och fräste på i en stekpanna med lite kryddor och lite bacon. Ugnsrostade potatis och morotsklyftor och lite aioli på toppen. Vitkålsallad till passade inte så bra men men.

Har hjälpt lillebror att skura köksskåp idag, jöbbigt men en trevlig stund ändå. Sällan vi är ensamma, mer av det. 

Dagens negativa är att jag tror jag fått ischias ! Gör så jäkla ont i högra skinkan framåt eftermiddag kväll så jag haltar / går som en anka. Hoppas det går över snabbt. 

Har precis skrivit matlista tom torsdag nästa v och inköpslista för att lyckas med alla rätter. Tycker det går bra med matschema, det underlättar mycket. Slipper klura på vad jag ska laga och maten blir mer varierad, kanske inte supernyttig än så länge men det är målet. 




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0