Pink

Lite frustrerad och trött i huvet av alla papper och tider. Är lite pill att få ihop allt, men nu från idag så arbetar jag 50% och är sjukskriven 50%. Har även mailat förskolechefen i kommunen för att höra vad som gäller vid sjukskrivning och barn på förskola i vår kommun. Tydligen olika i olika kommuner och det finns ingen landsövergripande regel eller lag. Känner att det är en diskussion jag vill ta med henne och inte personalen på själva förskolan.

 

Igår grät Tussen endast 30 sekunder när jag lämnade och idag tror jag det var 5-10 sekunder…känns väldigt bra.

 

Nu är lekstugan tvättad med klorin på insidan och sedan målad, hoppas det blir bra och inget mögel kommer tillbaka. Kanske inte sagt det men vi byggd eden ju i somras och när vi öppnade den nu i våras så var det mögel på väggarna. Så jäkla tråkigt om vi måst elda upp den men man vill ju samtidigt inte ha ngt farligt för ungarna.

 



Det var ett jäkla pill att måla, inte bara rolla på som jag trodde eftersom det är små skåror i trät där rollern inte nådde in…det blev lite terapi att sitta still så länge. Väggarna blev halmgula och golvet illrosa…ungarna lyckliga.

 




Siktar på en väldigt lugn valborg. Målet är att vi ska grilla men vi får se vad vädret visar sig på för sida, tänker inte stå i regn och grilla bara för att liksom. Lammet vill grilla äpplen och banan hi hi så vi sa att vi skulle fylla bananer med choklad och grilla, en klassiker. Vitlökssåsen förberedde jag igår och den blir det till middag oavsett om det blir grill eller inte.

 

I morgon blir en lugn dag med lite trädgårdsfix efter vad orken tillåter och på fredag blir det lekdate med en av Lammets stora favoriter och som tur är så är mamman en av mina favoriter


Kommentarer
Postat av: Kattis

Woooow rosa golv, vem skulle INTE bli glad för det? :D såå störigt med möglet, hoppas ni slipper det nu!

2014-05-02 @ 21:15:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0