Cancer

Började göra lite anteckningar när jag följde mamma till doktorn för ett tag sedan.

10okt mamma doktor. Ultraljud

Klump i magen är det nu livet förändras? 

Denna väntan, jag skakar lite, fan jävla skit. Biopsi på en 7 mm förändring. De ser så jäkla allvarliga ut. 
7 mm ngt så litet som kan förändra livet så totalt .

Några dagar senare, det börjar sjunka in vilket besked vi kanske får. Vi måste leva 

Ångest, gråter mamma är arg. 

På onsdag får vi besked, det känns inget bra. 

Gråter inte är arg.

Det är onsdag och en ung manlig läkare säger ,Det är cancer ! 

I den rosa månaden kom beskedet att min mamma har bröstcancer. Det gör ont i själen på ett bedövat sätt. Det reklamen skriker ut i varje paus, det varje samtal i morgonsofforna handlar om det är nu vår verklighet. 

Jag ska inte äta mig ur denna kris som jag brukar jag ska gå ur den, steg efter steg.

Fick ett utbrott på en tant som snodde den parkering jag så tydligt visade att jag väntade på. Jävla bitch. Jag tutade och parkerade bakom henne för att säga åt henne att det var jävligt fult gjort och att karma skulle komma och bita henne i arslet.... Hon vågade inte kliva ur bilen efter fem min tittade hon i alla fall på mig och jag gav henne fingret och körde vidare. 
Jag hade letat plats i 15 min det spöregnade och jag var labil!!! Och ja det kändes bra att få ur sig lite innan vi gick in. 

Maten shake till frukost och lunch och hasselnötter till mellis. Kesella, banan, nötter , en mjuk och två hårda med skinka och senap . Glömde fota sista.





Kommentarer
Postat av: Veronica

Jag är lessen, grät nästan lite. Jag är arg, fan jävla fittcancer! Hatart!
Det är en hemsk jävla sjukdom!
Jag vill hålla om dej o din mamma! Kramar er, klappa och trösta.
Tänker på dina bröder också!
MEN tillsammans är ni starka!
Vet inte vad jag ska säga. Nästan rädd för nästa gång vi ses men längtar ändå massor!
Jag är ledig fredag. Nästa v tisdag och onsdag.
Jag finns här för dig, dag som natt och så länge jag lever!
Kraaaam!! LOVE!

Svar: <3
Fårfrun

2013-10-23 @ 18:36:31
URL: http://tjockvawa.blogg.se
Postat av: Moster Nilla

<3

Svar: Tack
Fårfrun

2013-10-23 @ 21:18:55
URL: http://axelsmormor.blogg.se
Postat av: Tessan

:( vet inte vad jag ska säga? Tänker på dig/er!! Det kommer gå jättebra!!!!!! Massor massor massor med styrkekramar!!!!!

Svar: <3
Fårfrun

2013-10-23 @ 23:56:32
URL: http://tesslundin.blogg.se
Postat av: Veronica

Det finns inte ord som räcker till när sånt här händer men jag vill ändå säga att jag tänker på Er och skickar en styrkekram!!! ❤️

Svar: Tack <3
Fårfrun

2013-10-24 @ 07:02:28
URL: http://renaramavera.se
Postat av: Fettvolangerna

Vill inte va tyst, men vet inte vad jag ska säga. Cancer.. världens sämsta.

Svar: Ja det suger!
Fårfrun

2013-10-24 @ 21:58:40
URL: http://fettvolangerna.blogg.se/
Postat av: A

Stor kram <3

Svar: Tack
Fårfrun

2013-10-25 @ 06:15:54
URL: http://Motnyalivet.blogg.se
Postat av: Rebecca

<3 <3 <3

Svar: <3
Fårfrun

2013-10-25 @ 19:56:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0