BVC

Tussen 10,8 kg och 72,5 cm
+ 2,8 kg och 5 cm på 3 månader
När lammet var lika gammal vägde hon 9,1 kg och var 70,3 cm. 


Lammet 17,2 kg och. 94 cm
+ 4kg och 8 cm sen i januari

Med andra ord båda har växt mycket!! Men längd och vikt följer varandra så det ser fin fint ut.

Lammet hade lite försenad 2,5 års kontroll och det gick kanonbra. Hon var så duktig, satt på sin lilla stol och svarade på alla frågor hon fick . Klart hon yrde runt lite men liksom på ett bra sätt. Så stor hon blivit min vilda prinsessa. Kändes riktigt bra med nya BVC sköterskan också, skönt!

Vi firade med Frasses, först beställde jag ett skrovmål men ändrade beställningen till ett minimeal. Bäst hade såklart varit att inte tagit ngt men det här blev väl näst bäst. Lammet tyckte det var så festligt att sitta där och äta, allt var så fint och vackert och musik spelade de... Hon är så söt, hon fick en flagga och efter det hick vi till Willys . Där skötte hon sig exemplariskt och var så rolig , har berömt henne så mycket och ringde baggen och berättade hur duktig hon varit så att hon skulle höra . Kan inte alls dagar vara så här som denna förmiddag. 

Nästa koll blir när tussen är 1 år. 

Kommentarer
Postat av: Lotta

Hej, hittade din blogg via Emma och läser att du som så många av oss har ett viktproblem.
Jag själv har levt med övervikt i 30 år men har till slut kommit till insikt vilket gjorde att jag lyckades gå ner.
Nu har jag ett Boot Camp på facebook där jag försöker motivera tjejer och killar i samma situation.
Om du känner att du behöver hjälp och stöd så är du mer än välkommen till vår lilla grupp där vi stöttar varann i vått och torrt, i med och motgång!
http://www.facebook.com/groups/143447672489514/
/Kram Lotta

2013-10-14 @ 14:26:54
URL: http://www.jagakcal.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0