Monster

Jo jag har haft en date med godismonstret! Men jag har inte jättedåligt samvete. Trots choklad, lite vin och god mat tror jag inte det är en katastrof . Lite överslagsräkning så kanske 2500 kcal och det är ju mycket men inte katastrof . 

Dagen har varit lång. Kl 11 gjorde vi lunch och då hade vi varit och handlat, varit på gravarna och tänt ljus , varit och tankat och hunnit hem igen! Lammet har bökat hela dagen tror hon känner på sig att jag är lite ur form . Samtidigt förstummar hon mig med sin vackra själ . Vi tände ljus för farmor , lammet tittade runt på kyrkogården och frågade vart farmor är jag förklarade att hon är i himlen . Hon tittar då upp i himlen och säger " men mamma jag ser inte farmor" försökte då att förklara att hon är en ängel och att hon ser oss och vi kan känna henne i hjärtat liksom . Underbara ungen ställer sig då och håller handen på hjärtat och liksom verkligen känner efter. 


Efter lunch tog vi en promenad kort och långsam men ändå en promenad.

Just nu känns det som att jag kommer ha lätt att vara duktig både i morgon och söndag ! Vi får väl se.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0