Däck

Det gick sådär , eller en rätt ok/ vanlig matdag förutom nu då vi klämde en bullpåse Baggen och jag. 

Däck på ena bilen bytta , ved inburen , fikat med grannarna, dribblat ungarna. 

Läste som vanligt alfonsboken för lammet när hon skulle sova, hon började läsa samtidigt som mig . Alltså ungen kunde nästan hela boken utantill och hon läste med exakt samma tonfall som jag, som vi fnittrade. ( alltså hon kan ju inte läsa men det fattar ni nog). 

Försöker vara i nuet och vara närvarande när jag är med henne, lägga undan mobil osv. Känner att hon behöver det. Hon är fantastisk mitt lamm men också en känslig själ. 

Har fyndat flera julklappar till henne på Facebookloppis. Älskart!

Alltså känns inte Agnes i så mycket bättre väldigt stroppig?! Bara sur och pillar med sitt hår. Fast hon sjunger väldigt bra . 

Blev så paff att tityo också gillade stora maskiner . Jag vill också köra grävmaskin.


Kommentarer
Postat av: Tessan

Jag tyckte så synd om Bo som blev ensam kvar i köket medans vissa (läs Agnes) la sig på en filt i gräset och vilade!

Svar: Ja men precis , stackars bo det kändes som han ville livs upp och hålla ihop liksom.
Fårfrun

2013-11-17 @ 00:25:34
URL: http://tesslundin.blogg.se
Postat av: Eleonor

Ja du har rätt det krävs en hel del planering. Och misstolka mig rätt nu, utan planering blir det lätt så att man trycker i sig en halv påse gifflar. I've been there, och fortfarande gör jag samma misstag ibland (läs ofta). Om man försöker att planera vad man ska äta till frukost, lunch, middag och mellanmål så ökar man ju sina chanser att inte småäta. Jag personligen tycker att det funkar för mig, och tro mig jag har prövat soppdiet också :-)

Nej jag ser tyvärt inte alltid när du svarar på mina kommentarer. Finns det en bloggapp? Hihi :-)

Svar: Jag bloggar bara från appen :-) har ingen dator .
Jag förstår precis vad du menar, planering är superviktig.
Då ska jag svara hos dig i forts
Fårfrun

2013-11-17 @ 09:19:35
URL: http://thecrowandthebutterfly.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0