Vätska

Dagens mål är ett enda och det är att få i älskade lilla lammet vätska!!! Det gick ok hela dagen igår hon fick behålla vatten, lite cola, ett mariekex en halv yoga och tre tuggor macka men sen när hon ville ha välling vid 20.00 på kvällen var det kört, allt kom upp.
 
sen i natt har hon kräkts eller liksom försökt det kommer ju bara lite slem typ fyra gånger. Hon har feber och är hängig, hon kissade en full blöja igår och rätt mycket på pottan n u i morse även om dy var rätt mörkt i färgen. Blir så orolig och glömde ju köpa vätskeersättning igår. Just nu ligger hon här i soffan och sover.
 
jag tror vårt spöke var framme i natt igen, och jag tror att de är två. Vi har ett äldre och ett yngre som är lite busigt. De är snälla båda två.  Om jag tror  spöken, ja man blir ju mer eller mindre tvungen. 
 
I natt så försvann lammets napp, jag sov med ett barn på var sida om mig i dubbelsängen. Lammet fick sätta sig upp jag tände taklampan och letade tom under lakanet och i hinken med snorpappe och kräks, den fanns ingen stans. Gick in till baggen som sov i lammets rum, inte där heller fanns ngn napp. Hittade tillslut en av tussens i spjälsängen och den fungerade som tur va. Släcker och lägger mig kolla till tussen bara innan jag släcker lilla lampan och då!! Den lilla tussen ligger med ena näven rakt upp i luften och håller krampaktigt i Lammets napp!!!! Hon kan ju inte ens hålla i något ännu?!?
 
och förra veckan vaknade vi av att någon satte på Lammets leksak nere i hennes rum inte en gång utan kanske tio gånger, när vi gick ner och ja jag säger vi för jag vågade inte riktigt själv, så fick vi liksom stänga av Denise botten om ni förstår vad jag menar för att den skulle sluta.
 
de får gärna va här det. Är ok men jag tycker att det äldre spöket ska sluta röka, luktar illa....

Kommentarer
Postat av: Veronica

Sorry att jag var tvungen att slänga på när vi pratade förut, men jag glömde säga att jag var på jobbet. Lite extra idag!
Men i alla fall, gör ALLT du kan för att få i henne vätska! Nu är det ju sant att om hon är magsjuk är inte mjölkprodukter det bästa men försök med ALLT annat!! Gör vad du kan för att få ner feber oxå så blir hon kanske lite piggare och orkar få i sig!!
Säg till om jag ska göra något!!!
Puss puss

Svar: Kram
Fårfrun

2013-05-16 @ 13:43:16
URL: http://tjockvawa.blogg.se
Postat av: A

Spännande med spöken!
Hoppas att hon blir frisk snart!
Kram kram

Svar: Ja det är lite spännande. Vi kör med glass och morotssoppa och cola och hon är mycket bättre men fortfarande dålig
Fårfrun

2013-05-16 @ 23:32:01
URL: http://motnyalivet.blogg.se
Postat av: Linda

Lite läskigt. även om de verkar harmlösa så behöver de ju inte hålla på på nätterna för då blir det mesta lite mer läskigt. :)

Svar: Ja sinnet blir liksom känsligare på natten och fantasin skenar .
Fårfrun

2013-05-17 @ 08:31:38
URL: http://lindajsson.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0