Spöken

Eller andar eller vad man nu ska kalla dem. De som finns där utan att man riktigt kan ta på det.
 
När man tar upp ämnet så får man nästan alltid höra spännande historier och erfarenheter, jag har många gånger varit skeptisk och ifrågasättande men också haft en känsla av att jag vill tro på det. Och jo jag tror på det. Jag tror också det finns otroligt många som vill tjäna pengar på exempelvis att prata med de döda osv. Men så länge människor mår bra av det de gör spelar det ju faktiskt ingen roll om du betalar 500 kr för massage eller 500kr för en seans.
 
Jag har aldrig blivit spådd, varit på seans eller liknande men jag är väldigt nyfiken på det, lite blandade känslor. Jag har så länge jag kan minnas varit extremt mörkrädd , verkligen tyckt det varit obehagligt, lite bättre har det väl blivit med åren men jag undviker helst mörkret om jag är ensam.
 
Vi har bott i vårt hus i lite mer än tre år och redan från början fanns den där, känslan av att vi inte var ensamma. Inte någon gång har jag blivit rädd mer känt ett obehag ibland att det är något okänt. Sen lammet föddes har vi upplevt att hon kikat på något vi inte kan se, när hon lärde sig vinka så vinkade hon ofta till detta något. Vi skojade lite om att det kanske är farmor som inte längre finns hos oss i livet. Det kändes och känns mysigt och lite tryggt att det är farmor som vakar över oss och delar vårt liv.
 
senaste tiden har jag dock upptäckt att det är någon mer, ja det är enda sättet jag kan förklara det på, som finns här i huset. Fortfarande ingen "ond" känsla. Jag vet inte om det är sömnbrist eller galenskap men ibland tycker jag mig höra ett barn liksom som skrattar till eller leker liksom, inte tydligt utan som att ljudet var i en dimma. Härom natten startades en av Lammets leksaker och det liksom förstärkte mina misstankar om att vi har ett barn hos oss. 
 
Har många funderingar och tankar kring detta. Är sugen på att ta hit någon som vet mer men samtidigt inte. Är lite rädd att få reda på något jag inte vill veta eller är jag rädd för att verkligen få bekräftat att. Det finns mer än det vi kan se?!
 
Vad har ni för erfarenheter av "spöken" och andra???

Kommentarer
Postat av: jannica

Om det nu är ett barn, eller flera barn kan de ju bli "värre" att deras mamma kommer för att leta, om nu hon också gått bort. Det hände min vän, va en pojke, mamman ville få hem honom, gjorde allt för uppmärksamheten, grejade med brevinkast och liknande. Men skönt det inte är en ond känsla iallafall

2013-05-18 @ 17:21:09
URL: http://jannicaaenneby.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0