Renoverar

Renoverar huset lite och passar på att fundera lite över livet. 
Jo jag ska vara "nyttig" men jag ska i dags läget inte tänka för mycket på det. Det får omvänd effekt, jag misslyckas hela tiden och deppar ihop. Herregud jag lever, jag har två barn,ett hus och en man, vänner osv och ja jag har ca 35 kg övervikt . 
 
livet är intensivt och istället för att sträva mot något hela  tiden så ska jag prova att bara vara här och nu. Att när jag orkar njuta av det jag har. 
 
Jag ska gå ner i vikt, jag ska nå en trivselvikt men inte idag och vet ni troligen inte det här året heller. 
jag ska inte stressa jag ska leva. 
 
Började måla huset lite idag :-) så sjukt kul, vilken skillnad . 
 
igår var jag en pedagogisk och bra mamma hela fm. Ni ska få se resultatet senare. 
 

Kommentarer
Postat av: Veronica

Men jag tycker det låter sunt! Bra där, ta vara på livet!
Och vännen, du är alltid en pedagogisk mamma!!
Jag däremot fick psykbryt på Havanna förut som var asmega trött och skrek om att hon inte ville se den filmen Lithea ville se...
Jag fick till och med be henne om ursäkt efteråt och förklara att mamma också är trött, men mamma får inte heller skrika för det!
Var rädd om dej!
Jag är ledig på fredag och umgås gärna!!
Puss

Svar: Fredag låter bra
Fårfrun

2013-05-28 @ 19:35:19
URL: http://tjockvawa.blogg.se
Postat av: ZtorZillen

Det låter som ett jättebra förhållningssätt...önskar att jag snart kommer dit också! :D Du är bäst! Å en jättebra mamma, det ser jag d ;)

Svar: :-)
Fårfrun

2013-05-28 @ 21:17:59
URL: http://www.ztorzillen.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0