Hellday

Fy fan vilken arg dag det varit! Det började bra med sovmorgon till 7.22, var helt chockad och nästan stressad när jag vaknade....sååå länge vi sovit. Låg och grubblade lite igår eller rätt mycket, drömde konstigt. Känner mig konstig. Ibland liksom tänk om allà kommer på hur konstig jag är då kommer de spärra in mig .
 
baggen har fått maginfluensa som lammet haft en v och det är såklart synd om honom men liksom min korg med omtanke är så jävla tom!
 
bestämmer mig för att åka och handla mat då det ekar tomt i skåpen. Matchar in amningen frukosten drar till och med på lite mascara och känner mig lite upprymd över att få lite tid ute i samhället på Willys . 
Då startar inte biljävulen... Arg som ett jävla bi blev jag och ledsen och fick ångest på samma gång. Såg framför mig hur lammet blir hemma även i morgon och hur jag aldrig mer lämnar huset... Och ja kalla mig dålig morsa men jag måste gå lite tid att andas utan barn. Och det är vad dagis är just nu!
Baggen hemma eftersom sjuk , fram med startkablar men det gick inte. Vi rök ihop och vi bråkar aldrig , ut med ungarna ner med dem i vagnen och sen gick jag. 
Hem igen och tog den andra bilen, lämnade lammet hemma eftersom de inte får plats båda två. Baggen sa lämna båda hemma men då var jag liksom i "stackars mig åka och handla med barn och ett barn som säkert spyr i bilen" det läget så lammet fick haka på. 
 
ingen spya i bilen och handlingen gick ok. Lammet är så trotsig, envis , utmanande, rolig och jobbig just nu. Och att hon inte varit på dagis på en v gör liksom saken tre resor värre. Men som sagt det gick ok. 
 
Hemma har tussen vaknat och ska ha mat, lammet skriker och är trött Baggen har kramp i magen och matkassarna fyller köksgolvet. Ammar och går ut i köket, oj oj tittar ut genom fönstret. Bilen står inte riktigt där jag ställde den !!! Den hade rullat över vår uppfart in en liten bit på gräsmattan och stannat mot den enda elstolpen vi har!! Fan fan igen ! Baggen kommer, vi försöker putta den men det är gör tungt, lammet springer i blöja tröja och strumpor i det våta gräset och där inne gråter tussen . kan det inte va nog nu liksom! Och samtidigt vilken tur att den inte rullade på någon och vilken tur att den inte gick sönder mer. Hade inte lagt i vare dig växel eller handbromsen ! 
Packar ner kidsen i vagnen för att veta vart de är , mutar med glass. Ger startkablarna en sista chans. Och då startar den!
 
In plockar upp maten, lammet helt galen biter baggen och skriker att hon är en bebis . Tänker att jag går en sväng så somnar hon i vagnen , då bajsar hon och jag tappat en burk kesella i golvet och ja sen kom vi iväg. Hon somnade snabbt och jag fick dåligt samvete. 
Sa högt till henne flera gånger att jsg älskar henne hoppas det gick in lite i alls fall. 
 
ja därav hellday!

Kommentarer
Postat av: jannica

Åh vilken jobbig dag :( Hoppas morgondagen blir bättre! Kramar

Svar: Jo lite bättre var det idag :-)
Fårfrun

2013-05-21 @ 20:16:03
URL: http://jannicaaenneby.blogg.se
Postat av: ZtorZillen

*stor kram* Du är en duktig mamma! Vissa dagar är bara bajs, så är det..du är bäst!

Svar: Tack
Fårfrun

2013-05-21 @ 22:57:13
URL: http://ztorzillen.blogg.se
Postat av: Tessan

Oj oj oj oj oj OJ vilken dag...!!!! Men nu har du väl haft nog otur för ett bra tag framöver?!?!!!! Morgondagen kan ju bara bli bättre!! :)

Svar: Ja bättre blev det garanterat
Fårfrun

2013-05-21 @ 23:34:28
URL: http://tesslundin.blogg.se
Postat av: Veronica

Älskling!! Jag förstår och känner igen vart enda ord!! Du är inte ensam! Vi är många som haft sånna dagar och många som säkert kommer få det flera gånger igen! Men nu kan det som sagt bara bli bättre och om ett halvår kommer du skratta åt den här kaos-dagen!
Du är väldens bästa mamma!! Kompis!!! Fru!! Tjej!! Och resesällskap till utlandet i framtiden!! Snart så!
Puss

Svar: Love dig
Fårfrun

2013-05-22 @ 10:07:19
URL: http://tjockvawa.blogg.se
Postat av: Madde- mamma till Olle

Vilken dag! Phu! Hoppas dagen idag blir bättre. Iallafall så skriver du väldigt bra så det känns nästan som man är där.
Kram på dig!

Svar: Tack tack ja det var ett bottennapp igår bättre idag
Fårfrun

2013-05-22 @ 10:36:40
URL: http://ettlivsomm.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0