Duplo

Det finns en leksak som jag tror nästan alla lekt med, lego och duplo tänker jag på. Få saker kan användas av barn i så olika åldrar som 1- 100 år ja 100 år för det finns liksom ingen övre gräns. Att ligga på golvet och bygga ihop dessa plastklossar har nästan något mediativt över sig. Händerna liksom bygger utan att man behöver engagera sig vilket är bra för slitna småbarnsföräldra hjärnor. Samtidigt kan man med fantasins hjälp vissa dagar när orken finns bygga de häftigaste husen, bilarna och tivolina. 
 
Den ultimata leksaken helt enkelt så gissa om jag blev glad när jag blev utvald att Buzza ett nytt Lego Duplo !
 
 
Som vanligt upp och ner, men blev ju så till mig . Lammets kommentar var oh mamma söt fin oh min. Baggen kom och satte sig på golvet och vi började plocka lite med bitarna. Jsg önskar jag hade den reaktionen på film, nej pappa nej mamma mina sluuuuta. Min söt sa hon och gav nallen som följde med en puss. Efter ett tag fick pappa hjälpa till att sätta fast fönsterluckorna, men inte som på bilden utan lammet var mycket bestämd med vilken som skulle sitta var . 
 
 
Instruktionerna lästes noggrant och bilderna beundrades. Oh pappa sån sessa ja ha! Lammet föll för prinsessduplo som fanns i broschyren . 
 
I paketet följde det oxå med rabatt checkar att dela ut. 
Min recension då? Jo färgerna var roliga och det uppskattas att det följer med ett litet djur, en nalle i detta fall. Jag kunde verkligen se att lammet uppskattade bitarna och hon förstod att hon kunde mixa det med de bitar hon redan har . 
I morgon får vi besök och då ska vi se hur ett lite äldre barn gillar det hela ? 
 
som vanligt fanns det ingen självuppplockande funktion och jo de gjorde precis lika ont att trampa på som de bitar jag har kvar som är ca 30 år gamla. 

Kommentarer
Postat av: Moster Nilla

Har byggt många Giraffer med dublo och visst gör de jävligt ont att trampa på.

Svar: Jag är expert på flodhästar
Fårfrun

2013-05-02 @ 21:00:23
URL: http://axelsmormor.blogg.se
Postat av: Veronica

Åh! Jag ser Lammet framför mej! Gullepluttan!

Svar: Leker tjejerna med duplo
Fårfrun

2013-05-02 @ 23:15:15
URL: http://tjockvawa.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0