Sömn

Att sova är livsviktigt. Det är helt sjukt hur påverkad jag blir när jag inte får sova. Och nu snackar vi inga 8 timmar i streck sovning utan liksom i alla fall kanske tre timmar sammanhängande per natt. Jag behöver alltså inte väldigt mycket sömn för att fungera men jag behöver sömn. Får jag 3 timmar i ett svep så klarar jag m,ig hjälpligt om jag kombinerar det med ett par microsömnstunder under natten. Men alltså när det går i ett och jag inte får de där tre timmarna då går min själ sönder lite grann, jag blir ett elakt jävla monster som tänker fruktansvärda tankar om alla i min omgivning. Jag kan då knappt ta ansvar för mina handlingar. Som tur är så sker det inte jätteofta och efter en sån natt så kommer kanske en då jag får återhämta mig något så jag lyckas hålla balansen på gränsen mot galenskapen. Men jag förstår att man använder vakenhet som tortyr, att man tvingar folk att vara vakna tills de brister. För brister ja det gör man om man inte får sova. En dålig natt Lägger Lammet vid 7 och det tar över en timme innan hon somnar och den timmen är full av frustration då det ska konstras med det mesta. Kommer ner till 8 och Tussen ger full hals, bajs och amning, hon äter i ca en halvtimme bajsar igen och somnar vid 9. Vid halv tio tar vi oss upp i sängen, Tussen vaknar till och får lite mat, somnar vid 10 och jag sl'äcker lampan, 10.15 "mamma"..lammet ropar och vill ha vatten. 11 släcker lampan i min säng igen. 11.30 Tussen vaknar och har gjort stora bajshögen, hon gallskriker när jag byter blöja och vill sen äta, lagom nä'r jag satt mig till rätta ropar lammet----kommer snart, puh hon somnar om. Sover mellan ca kl 12 och 2 med undantag för att jag stoppar in napp två gånger. vid halv 3 är det amning och blöjbyte, inte en blöja utan tre stycken och ett evigt vaggande innan hon somnar vid ca halv 4 fyra och i samma veva som jag släcker lampan ropar mitt älskade lilla lamm....... Och om ni undrar vad Baggen gör under tiden så sover han, inte bra så klart men vi försöker att han ska få sova så att han ska orka jobba men det är klart att hans sömn också störs.

Kommentarer
Postat av: A

Ja, sömn som småbarnsförälder= nästan ingenting.
Karm

2013-03-13 @ 00:09:01
URL: http://Motnyalivet.blogg.se
Postat av: Veronica

Jag vet blir samma monster jag om jag inte får sova!
Puss o tack för att du finns finaste! <3

2013-03-13 @ 10:29:54
URL: http://tjockvawa.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0