Kraft

Det tar på krafterna det här att vara tvåbarnsmamma, missförstå mig nu inte, ingen är lyckliga en jag och tacksammare för de underbara små mirakel som vi har men oj vad det tar på. Känner mig lite som en urvriden disktrasa.
Det är kämpigt med hämtning och lämning på dagis, jag känner att det sliter på kroppen och knoppen. Babyliften är egentligen för tung och även om jag är noga med att inte lyfta lammet så blir det tungt. Dels parera alla andra dagisbarn som vill fram och klappa ulltussen, och sen verkligen försöka se och bekräfta lammet, och så ska kläder på och väska och nappar och trasor med hem också....puh längtar tills vi slipper overall.

Har beställt hem två bh återkommer i det ämnet då det kräver ett helt eget inlägg.

Angående sockret....det har gått ok, har inte så stora krav på mig själv blev ju lite smågodis i tisdags och ett wienerbröd i torsdags, och två glassar två kakor och äppelpaj....oj det blev visst en del :-) nya tag nästa v.

I natt har lammet kräkts ca tio gånger mellan tolv och fyra...hoppas vi andra slipper.

Kommentarer
Postat av: Linda

Usch vad tråkigt med magsjuka. Hoppas lilla lammet mår bättre snart.
Det där med att låta bli att lyfta är inte lätt. Speciellt inte när man dessutom har en tvååring sedan innan som ska upp och ner i famnen, i och ur stolen osv. Sen ska man till bilen med barnstolen. Det finns hur många moment som helst där man lyfter. Du har väl ännu mer restriktioner och måste vara försiktig eftersom du gjorde ett ks antar jag.

2013-03-09 @ 10:13:25
URL: http://lindaskrypin.wordpress.com
Postat av: Veronica

Men lilla lammet då! Jag hoppas verkligen att Ni andra klarar Er! Styrkekram till dej!!

2013-03-09 @ 13:05:17
URL: http://www.renaramavera.blogg.se
Postat av: Veronica

Jo du jag vet! Det är slitit vännen men du är snart så inne idet så du inte fattar vad du gjorde med all tid du hade förut!!

Men vet du vad jag ska börja planera nu...?! Din och min resa, du och jag och våra underbara prinsessor ska åka utomlands!!! Typ Gran Canaria, Teneriffa, Mallis eller så om si så där 3-5 år, Ulltussen bör vara blöjfri nattetid och "lätthanterlig" och så ska vi åka till något barnvänligt ställe och bara vara!!!!!!!!!! Och så bara du och jag med barnen! Inte några karlar! :D Eller hur!!??

2013-03-10 @ 12:50:25
URL: http://tjockvawa.blogg.se
Postat av: Veronica

Nä jag menar att hon bör vara blöjfri dagtid åtminstone... Ha ha ha Skrev fel! :p

2013-03-10 @ 12:51:12
URL: http://tjockvawa.blogg.se
Postat av: A

Vägra magsjuka!
Hoppas att ni har klarat er.
Kram till dig

2013-03-10 @ 22:43:31
URL: http://motnyalivet.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0