En korv

Ja den lilla ulltussen är en liten korv..vet inte hur det kommer sig men jag kan inte låta bli att kalla henne för korven. Väldigt kärleksfullt, mammas lilla gullkorv...men mormor tycker det är jättetaskigt! Tänk om hon för alltid kommer vara korven? Sömnen i natt var ok, 2 timmars pass kan man säga. Kröp ner hos lammet vid fyra och fick för en gång skull hålla om henne annars brukar hon vilja ligga själv fast man ska ligga bredvid. Riktigt mysigt och sen vaknade jag av att hon strök mig över kinden med sin lilla knubbiga hand. Älskar ! När jag och tussen kom hem så badade jag henne, hon njöt verkligen så länge hon var i vattnet men oj va hon skrek när det var dags att torka sig. Hon är lite orolig idag, tror magen krånglar lite men hoppa fortfarande att det inte är kolik. Får lite dåligt samvete att jag är så dålig på att fota nu för tiden. Lammet hade vi säkert 400 bilder på vid det här laget och tussen kanske 20... Inte för att antalet bilder är avgörande men ja ändå. Det är helt enkelt tråkigt att stora kameran är trasig, det blir verkligen inte samma sak med en liten kompakt kamera...men man tar ju en del med mobilen också. Nu ska jag prova lite kläde tänkte jag, lite byxor som ej är mammavarianten så vi får väl se hur det går. I morgon är det fullt upp, hörselkontroll, inköp av motorsågssvärd och sen hämta på dagis och så kommer finbesök :-) Fredag är hemmalag, inget dagis, och då kommer också besök. Blir så störd över att all text hamna i en klump, varför?? nu provar jag med tre mellanslag !

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0