Kattdilemma

Vi ska hämta katten och ca 1 -2 veckor senare är det dop . Hur ska vi få katten att låta bli att bada i dopfunten??? Nej skämt åt sido.
Vi har långväga gäster  som kommer dova över natten och de har en hund! Hunden är alltid med, alltid!!! Det jag tänker är att en liten kattunge skulle kunna bli väldigt rädd för en hund , typ springa till skogs och aldrig komma hem igen. 
Jsg tänker att det inte blir något problem längre fram när katten verkligen bott in sig, känner sig säker på oss och vart kattlådan är osv . Men just när det är så nytt???
Hunden är inte kattvan, lite skällig men uppfostrad. 
 
till saken hör att F kan vi kalla henne är allergisk mot pälsdjur. Så vi vet att det kommer "gnällas" att vi köpt katt, det har vi räknat med men vi kan ju inte leva och anpassa vårt liv efter några dom hälsar på 3 gånger om året. Och hon är inte så allergisk . 
Men sen igår kväll kom jag på att vi inte bara måste släppa kattbomben, vi måste be dem lämna hunden hemma. 
Vi har bett om det en gång förut, till 1 årskalaset, då tvingade de liksom till sig att de skulle ta med den i alla fall och så skulle den sitta i bilen under kalaset. Alltså det är inte så att de inte har hundvakt, de har en 19 årig son som bor hemma!!! I och för sig ska nog han med på dopet. 
Hur ska vi göra?
baggen föreslog att hämta hem katten senare men det tar liksom emot att de ska styra om ni förstår vad jag menar!?!
 
hur skulle ni gjort?
Ni som har hund hur skulle ni reagera om ej hunden var "bjuden" ?
 

Kommentarer
Postat av: ZtorZillen

Det är så ibland, att vår hund inte får följa med och då får han vara ensam hemma, i bilen eller hos hundvakt..å ibland ställer vi in våra planer, beroende på vad det är för något..tycker inte att ni ska anpassa er för mycket för er vän, som du sa; ni träffas bara tre ggr om året. Köp katten, ta hem den till er. Berätta för hundägarna hur läget är..och sedan får väl de prioritera hur viktigt det är att komma till er..väljer de bort det, ja..? då kanske de inte är så mycket att umgås med?

2013-06-04 @ 20:38:09
URL: http://www.ztorzillen.blogg.se
Postat av: emma-isabella

Men herre gud. Är4 hon allergisk får hon väl skippa att komma då eller komma fast ta nån nässpray eller nåt :P
Hahahaha!
Man väljer ju själv.

Håller med ovanstående. Dom måste ju anpassa sig efter er. Det är ju er dom ska hälsa på. Dom kan inte bestämma!

Om ni vill skaffa katt ska ni ju så klart göra de. Inte kan ni tänka på att de ska passa släkten.
Jag skulle förstå om intye min vovv kunde följa med till vissa. Det passar ju inte alla. Vi lämnar han ofta hemma. Men ska vi åka längre försöker vi fixa hundvakt och går inte det får vi stanna hemma helt enkelt!!
Hoppas det löser sig!
:)
Massa kramar!

2013-06-04 @ 20:52:28
URL: http://emmaisabellavictoria.se
Postat av: Tessan

Rent spontant känner jag att det här ska ju inte behöva vara ERT problem. Det är DERAS problem och nåt som dom får lösa. Ni kan ju som sagt inte anpassa erat liv efter deras behov. Sen får man ju ha överseende och försöka vara tillmötesgående och så ibland men det låter ju inte som om dom skulle ens försöka sig på en lösning självmant- sorry men jag menar vem tar för givet att man får ha med sig sin hund överallt/till allt och alla..? När ni redan är gästvänliga då dom ska få bo hos er. Så resonerar jag iaf :)

2013-06-04 @ 20:59:46
URL: http://tesslundin.blogg.se
Postat av: jannica

Vill inte ni att hunden ska vara i ERAT hus får dom acceptera det! Jag tror inte katter rymmer utan kommer säkerligen gömma sig tills det är lugnt. Om katter redan varit hemma ett par dagar och vant sig ute är det nog inga större problem. När katten är såpass liten är det enklare att vänja den vid andra djur. Men som jag skrev, släpp inte ut katten de första ni gör. Ha den inne första dagen iallafall, sen ute i koppel och gå längst trädgården och lite utanför så katten vet vart den ska ifall den blir lite vilse. Jag skulle ALDRIG ta his brors hund om de inte gick bra med katterna, så är du orolig, be dom lämn hunden hemma. Mina funkar det bra med, men dom går inte på låda eller äter de timmar hunden är här, då de inte är helt vana ännu.

2013-06-05 @ 06:28:13
URL: http://jannicaaenneby.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0