Sommar

Det är liksom så mycket sommar. Himlen är klarblå nästan varje dag inga moln och solen lyser.
Idag ropade lammet "kolla en björn" tog ett tag innan jag fattade att det var ett moln som hon tyckte såg ut dom en björn( så lite moln finns det visst).

Vi badar och vi klyver ved och staplar ved det är snart klart kanske blir vi klar i morgon?!
Det är torrt i trädgården försöker vattna lite men det förslår knappt. Skördade zucchini igår som stektes i ugn med färskpotatis och till det grillat kött och bsconinlindad halloumi.... Blir mycket mat nu för tiden. Mat, godis och oerhört stora mängder glass en del kakor och paj slinker också ner.

Jag har klippt mig,en vän kom på fila och jag sa klipp och hon klippte.har lite längre page nu, tror ca 30cm försvann .

Lammet är en utmaning varje dag, hon har liksom börjat göra dumheter och så skrattar hon när man säger till. Samtidigt är hon underbar! Min kloka vackra virvelvind med den starkast viljan.

Tussen är sjuk, hon får starkt penicillin tre gånger om dagen hoppas det slår ut allt det sjuka. Hon har ju varit täppt och snorig och rosslig sen i april typ. Nu tog de näsodling och hon bär flera infektioner lunginflammation och öroninflamation fast inte fullt utv?!! Penicillin gör dock hennes mage galen, hon skiter 5 gånger per dag och nästan varje gång måste man byta alla kläder då det läcker, segt!
Hon äter gröt och fruktpure och välling och bröst ibland på dagen somvätska typ och på nätterna .

Katten är så gosigoch busig


Kommentarer
Postat av: Tessan

Nej men stackars lilla Tussen då :( Det är tur att vi lever det årtal vi gör- med penicillin och allt! Håret blev ju skitsnyggt! Jag har velat fram och tillbaka läääänge nu angående att klippa mig till lång page... Men ska nog inte göra nåt förhastat nu innan bebis kommer, blir nog fullt upp med förändring och känslostormar över andra småsaker snart ändå tror jag ;)

2013-07-21 @ 22:44:53
URL: http://tesslundin.blogg.se
Postat av: Veronia

Jag är tillbax på jobbet oh n ska jag försöka få in lite rutiner igen!
Känns kul att vara på jobbet oh ångesten är redan borta men jag kommer väl vara trött ikväll!

Stackars lilla Tussen, hoppas alla bailusker försvinner för väldigt lång tid fram över nu!

Lilla Lammet är världens mysigaste men jag förstår att det är liv i luckan!
Pussa alla lamm och ulltussar från mej!

2013-07-22 @ 11:34:48
URL: http://tjokvawa.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0