Ulltussen

Ja jag tror det är så hon får heta här i bloggen :-) jag är så redo nu att ta emot henne och samtidigt osäker och lite nervös för hur det ska bli.
Försöker prata mycket om bebisen som ska komma men tror inte det går att förbereda så mycket, lammet är för liten för att förstå. Hon är dock väldigt noga med att informera omgivningen med bestämd röst om någon så mycket som ser åt mig att " min mamma " och så blänger hon lite. Anar att det kan komma att uppstå en hel del svartsjuka , men det ska nog gå bra. Jag är inställd på att känna mig otillräcklig, trött och urtvättad de närmsta månaderna.

På tisdag ska jag väga mig eftersom jag ska till barnmorskan då, gissar på en rejäl ökning sen sist.
Just nu är jag då laddad att börja äta nyttigt , röra på mig och bli hälsosam men vi får väl se hur det blir sen. Förra gången gick jag med i viktklubb ca6 mån efter förlossningen, ska nog inte vänta så länge denna gång. Jag ska absolut inte banta eller köra Shakes så länge jag ammar så klart men viktklubb är liksom bra för att äta rätt.

Lammet är sjukt som vanligt, feber och hosta hon är riktigt hängig. Tycker hon har hostat till och från sen i september , jobbigt är det. Vi har varit till vc ett par gånger men vet inte riktigt om vi fått ngn hjälp! Nu har vi bytt vc och jag har stora förväntningar på dem.

Det är 20- ute och solen lyser, oerhört vackert. Hade inte kameran varit trasig hade jag nog trotsat kylan och gett mig ut. Saknar min kamera jätte jätte mycket. Måste fixa innan ulltussen kommer .

Nu ska jag passa på att sova en stund när lammet ändå sover.


Kommentarer
Postat av: Veronica

Hur lång tid är det kvar till den lilla ulltussen väntas komma!? Jag hoppas att lammet kryar på sig (såg att det var lunginflammation-stackars liten!) och att du tackan får må bra och vila! Kram!

2013-01-20 @ 14:17:21
URL: http://www.renaramavera.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0