Tandläkare

Ja då var första besöket hos tandläkare med lammet avklarat och det gick bra . Jag är själv alldeles ologiskt sjukt rädd för tandläkaren och har oroat mig lite för detta, mest för att jag inte vill föra min rädsla vidare.

Lite puls blev det när vi tryckte på hissknappen och folktandvården skylten uppenbarade sig, lite svagt illamående över den överväldigande lukten dom finns hos alla tandläkare ( jo jag vet att jag inbillar mig)...men lammets förtjusning över de roliga leksakerna i väntrummet tog liksom udden av det värsta.

Sköterskan var säkert trevlig men inte då jäkla smidig. Lammet ville direkt upp och sitta i stolen, bra tänkte jag då är det väl bara att hon passar på att räkna gaddarna.... Men nej då säger hon att först ska vi prata en stund så då får du sitta i mammas knä. Hallå försök att få en tvååring att sitts i knät och titta på bilder på bra och dåliga mellanmål när det finns en väldigt spännande stol och massor av knappar ! Bilderna var från 1973 och så larviga snälla liksom utveckling ?!?!

Sen blev det dags att hoppa upp i stolen och gapa vilket hon gjorde så duktigt. Oj vilken stor tunga säger hon då, och menar att lammet inte riktigt håller undan tungan , inte vänligt utan typ va jobbigt!!!! Dumma dumma sköterska fick lite lust att köra ner en dån där liten spegel i halsen på henne. Men jag berömde lammet högt och tydligt hon fick en tandborste och en reflex och så lämnade vi stället.

Efter det blev det BVC, vi har bytt till en privat vc och nu var det dags för att träffa BVC sköterskan och jag är så nöjd. En helt underbar människa som jag klickade ned direkt, känns jätte skönt !

Läkaren tittade in och lyssnade på lungorna och de lät rena och fina vilket känns skönt .

Och nu är jag så trött att jag snart stupar ...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0