Repris

Ja det blev ett litet besök på förlossningen igår med!
Lättäcklade kan sluta läsa nu!

Satt i köket när jag kände hur det rann till, men fasen också nu kommer det mer sa jag till baggen och knatade till toan. Lite färskt blod i trosorna med betoning på lite ca 5krona men sen när jag torkade mig kom heffaklumpen.. Typ större än att den skulle få plats i en matsked som jag förklarade för sköterskan på förlossningen. Liksom lite dom levrat blod. Bara att åka in på koll. Lämnade baggen hemma hos lammet och tog med min mamma i stället som stöd. Oj oj va hon blev nojig och väldigt orolig att jag skulle föda . Men det blev samma svar som sist men denna läkare sa att det skulle kunna va så att livmodertappen är så känslig och lättblödande och det är ofarligt men jag ska undvika att ansträngs mig och inte lyfta tungt.

Roligast under besöket var att typ allt på rummet var slut så sköterskan fick springa skytteltrafik och hämta saker sen kom hon in och typ alltså du kanske tror jag skojar men skydden till termometer är slut så vi får ta en plastpåse...ni vet en sån stor vit plastpåse ha ha jag skratta så tårarna rann.

Idag har vi gett oss på att handla lite.. Hade flyt på allt , vi överlevde men lite jobbigt var det.

Jag tig semester idag och imorgon men ska in en timme eller ngt k morgon och packa ihop och säga hej då.


Kommentarer
Postat av: Linda

Jag blödde när A bestämde sig för att komma. Hon kom i vecka 36 och otäckt tyckte jag att det var när jag blödde innan. Men det var precis som för för dig. Det är livmodertappen som är känslig eller något. Det var inget fel då och blödningen var inte kopplad till att hon kom tidigt.

Men det är nog bra att du tar det lugnt och tar hand om dig. Det är bra om lilla bebben får vara kvar så länge som hon kan.

2013-01-24 @ 20:16:35
URL: http://lindaskrypin.wordpress.com
Postat av: Tessan

Fy så läskigt! Jag hade blivit livrädd!!! Fast jag är ju bara i vecka 14 också så blödning nu innebär ju typ missfall..
Hoppas lammet kryar på sig snabbt!! :) kram kram

2013-01-25 @ 15:30:49
URL: http://tesslundin.blogg.se
Postat av: emma-isabella

Hahahahaha.. en plastpåse ;)
Måste vatt en syn ;)
Otäckt med blödning :/

Kram

ps. sorry att jag är kass på att kommentera :/

2013-01-25 @ 23:14:54
URL: http://emmaisabellavictoria.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0