Babynest

Syr på ett babynest till ulltussen, som ett lite bo/rede i tyg som man kan ha bebis i i sängen, vagnen, på soffan, på golvet osv. Tycker det värkar smidigt. Med lammet rullade vi handdukar och gjorde som ett litet bo, dels för att det skulle bli mysigt men också för att man inte skulle rulla på henne när man låg i sängen brevid.

Har googlat dem många gånger och de finns i en mängd olika varianter men det är som ett standardmönster som de flesta ser ut att använda sig utan. Jag har använt detta som inspiration men jag vet i sjutton om det var så himla enkelt som alla säger...

http://junimamma.blogspot.se/p/babynest-monster-beskrivning.html

...fast det är klart jag har en symaskin från 72 den är visserligen stabil och bra men den behöver nog en rejäl genomgång på en service. Jag inbillar mig att hade jag bara en ny fin maskin så skulle det blivit så mycket bättre och enklare. Men det kan ligga lite i vem som kör maskinen också det är jag helt beredd att erkänna.

Som vanligt vill jag att det ska gå så fort och som vanligt tror jag att om man gör lite si och lite så blir det nog bra....och nej mönster är till för en anledning, man ska följa det så blir det som det var tänkt.
Å andra sidan blir det sällan som man tänkt i alla fall, jag freestylade en del och har sprättat en del men nu börjar det se ut som ett nest i alla fall....kantbandet har släppt på två ställen så det ska jag sy dit för hand sen är det tänkt och sen ska det liksom in en tunn madrass i botten men den ligger i tvättmaskinen en så länge. Det ska nog duga och förhoppningsvis ska jag lyckas få till lit e foton på det också vartefter.

Jag sydde det av ett gammalt påslakan och stoppade som vanligt med kuddfyllnig från ikeas billigaste kuddar. Kant band och snöre var det som inhandlades och det kostade 30 kr så rätt billigt tycker jag ( då hade jag ju i och försig en del hemma) men ändå!!! Ska man köpa ett kostar de ca 500 kr :-)



Bilder från google bild.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0