Panik

Känner mig faktiskt lite panikig just nu. Hur ska detta gå? Är helt slut efter att ha varit själv med lammet hela dagen, hon börjar friskna till lite så hon är liksom inte nöjd med att sitta i soffan längre.

Sov gjorde hon knappt en timme och vaknade sen skrikandes efter pappa! Känner mig otillräcklig.

Hur ska man ha kraft och ork att tillfredsställa både lammets och ulltussens behov och kanske hinna med sig själ lite grann och sin bagge....jag förstår att miljoner andra människor klarar det varje da under bra mycket sämre förutsättningar än vad jag har men jag känner mig ändå orolig.

Det liksom kryper lite i kroppen och jag längtar till sommaren då baggen oxå kommer att vara hemma. Samtidigt vill jag trycka på stoppknappen eftersom tiden går så ofattbart fort. Kollade på lite kort och det är ju helt otroligt hur mycket ett barn utvecklas och förändras under ett år.

Jag ska försöka fokusera på att vara i nuet, inte oroa mig för sådant jag inte kan påverka. Jag ska försöka njuta av de små stunderna av glädje och bevara dem inom mig. Nu låter det som att det är helt svart det är det inte, men känner mig lite ynklig.

Tog lite kort förut på magen, kameran va på bra humör och fungerade ca tio kort i alla fall....måste lösa detmmed kamra innan tussen kommer. I alla fall ska jag försöka få in kort på bloggen sen, det ser helt sjukt ut magen är gigantisk. Blir full i garv när jag ser mig själv.

Det snöar och snöar hela tiden, som tur är var vår underbara granne nere en sväng med traktor och plogade vår uppfart... Bättre granne tror jag inte finns :-)

Ett par saker jag funderat på.
Varför måste man alltid skiva in sitt namn och sin adress för att kommentera vissa bloggar trots att man varje gång kryssar i kom i håg mig? På vissa funkar det klockrent?? Undar hur det ät för er på min ?

Varför blir det så konstigt när man bloggar eller smsar från iPhone/ipad liksom att den tror att man skriver andra ord än vad man gör?

Undrar vilken färg ulltussen har på håret?

Kommer lammet vara friskt nästa vecka??? Jag känner att jag verkligen skulle behöva en vecka att landa och gå in i mig själv liksom!

På lördag ska vi hämta ett skrivbord jag fyndet på loppis på fejan! Ska bli skönt att få upp lite pärmar och sånt om vi har lite överallt, känner att jag vill ha lite ordning oc h reda. Måste nog skriva en lista :-)

Jösses det är nära nu.....

Kommentarer
Postat av: emma-isabella

När är det dax?
KRAM och stort lycka till :)

2013-02-08 @ 01:12:39
URL: http://emmaisabellavictoria.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0