Dag 5

Det slår mig gång på gång...jösses snart är de två. har varit rätt nojjig ett tag och liksom orolig men kände igår kväll hur lugnet började komma över mig. Hoppas det håller i sig och ökar. Lammet har haft bästa natten sen ja sen innan jul tror jag, hon har bara vaknat en gång och då fick hon lite vatten och somnade om underbart. Alltså vi måste ha typ världens bästa och snällaste grannar, vill göra något fint för dem men vet inte riktigt vad. Mannen i familjen har sedan vi flyttat in för ca 3 år sedan regelbundet kommit med sin lilla traktor och plogat vår uppfart när det kommit mycket snö. Helt underbart snällt, vi frågade i början om eller vad vi skulle betala för detta men det ville han inte höras talas om utan det var bara roligt och sånt som jämnar ut sig i längden. Men vi har liksom inga "tjänster" som de behöver...hoppas det ändras framöver. Vill så gärna också vara en god granne :-) Idag slog det alla rekord, hörde att han var här och plogade och sen hörde jag hur det knackade på dörren, oh blev lite glad och tänkte nu kan jag kanske få bju på en kopp...nej han ville låna bilnycklarna för att flytta vår bil så att han kunde ploga ordentligt!!!!! Förstår ni att det finns så snälla människor. Blev så paff så jag kom alldeles av mig med kaffet. Sen har jag legat i soffan och kollat "en unge i minuten" inspelat från igår....och idag var det om ett planerat snitt...behöver jag säga att jag levde mig in i det hela och att en tår eller möjligtvis två föll. Fatta snart är det verkligen dags snart är hon här, snart ska jag få hålla henne i min famn. I morgon ska jag till sjukhuset för att lämna blodprover som man ska göra inför en operation, då kommer det nog kännas ännu mer verkligt. Får inte glömma att gå till apoteket då också. En av de sista bilderna som ogravid...det är rätt många kilon sen :-)
I morgon är det alla hjärtans dag. Jag har allt jag kan önska mig i kärleksväg och önskar mig bara en lugn och skön dag.
Jag tror jag ska åka och handla lite sen innan jag hämtar lammet, känner mig liiiiite sugen på en semla och avokado.

Kommentarer
Postat av: ZtorZillen

Hembakat brukar alltid vara uppskattat...eller en ny tesort i lösvikt..det är bra presenter till de som har "allt"..!

2013-02-13 @ 20:07:06
URL: http://www.ztorzillen.blogg.se
Postat av: emma-isabella

Lugn och skön dag låter bra!
Hoppas inte sambon drar med mig opå nåt.. en god middag å lite rosor hade vatt najjs :)

2013-02-13 @ 22:05:25
URL: http://emmaisabellavictoria.se
Postat av: Line

Å vad spännande och så lugn du låter :)
Själv var jag helhispig ju närmare jag kom men jag var ny förälder så kanske var det nu har vår lilla snart funnits i 4 veckor och vad gjorde vi av tiden innan hon kom?
Som om den tiden inte existerar

Hoppas er valentinday blir underbar, glad jag fann dig :)

2013-02-14 @ 04:10:42
URL: http://linesdag.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0