Pettson här !




Apelsiner med nejlikor i är ett härligt juligt barndomsminne för mig som jag tänkte jag skulle föra vidare . Lammet var inte så nöjd! Hon tyckte att det luktade blä och pinnarna stacks... Kanske går bättre nästa år?!


Sen gick vi ut och skulle göra en snölykta så som Pettson och Findus gör. Det gick bra så länge lammet tilltalades med Findus :-)
Stoppade i ett gravljus och gav oss iväg på en promenad. Jag behövde plocka några grankvistar till då bocken fortfarande ser rätt tanig och tunn ut. Gick fem min, plockade granris och sen började det spöregna. Vände hem igen och då slutade det regna men då var allt så blött och tråkigt så då gick vi in. 

Kvällsbild på lyktan.



Bakade sen en sats bullar men jag gjorde något knas, för lite mjölk tror jag. Degen jäste knappt och den var lixom så seg att jag fick dra ut den som gummi. Försökte jäsa länge men nja det blev sådär. Goda men torra.

Maten idag blev falukorvgryta med fetaost, soltorkad tomat och timjan och risoni . Blev jättegott. 

Imorgon cellprov, blä!

Och appen heter viktkoll och är gratis :-) 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0