Pang

Var ute och körde när det sa typ pang krasch och jag trodde typ bilen gick av!!! Jo bilar kan gå av, min svarta bil gjorde det men det är en annan historia. 
Idag så slog jag på varningsblinkers, var ju mitt i stan liksom. Men sen tänkte jag att jag provar att köra lite sakta, lät inget men i backspegeln såg jag vad som hänt. Däcket låg mitt på vägen ...alltså reservdäcket. Det ska sitta fast under bilen . Fick lite panik, värsta trafikfaran ju. Svängde runt parkerade lite snabbt och snyggt och sprang och hämtade det. Som tur va så såg söka bilar som kom så ingen olycka skedde. Tänk om det hänt på motorvägen ! Tur i oturen. Och vi visste att det satt löst och att vi borde skruvat dit det men ja ni vet tiden bara rullar på. 

Lilla svarta bilen... Ja vi tar väl den storyn oxå då . Vi skulle gifta oss och var hos pappa för att fixa i ordning då vi gifte oss där på en klippa i skärgården och det här var veckan innan och jag skulle bara ta bilen för att köps cigg. Man åker typ skogsväg i 29 km/timmen och då sa det också typ pang krasch. Då trodde jag att jag fått in en pinne i däcket !!! Jag veeeet helt ologiskt. Men det var ingen pinne utan hela framvagnen hade gått av. 

Gjorde rosa ugnspankaka idag för att liva upp lite, mums blev det. 


Men såg lite knasigt ut

Kommentarer
Postat av: Jannica

Urs vilken otur med den svarta bilen :O och vilken tur det gick bra med bilen som tappade reservdäcket

2013-12-06 @ 13:43:00
URL: http://jannicaaenneby.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0