Explosion

Enigine mangegement system faulty ! Ja så hälsade bilen på mig i morse och så slutade farthållaren att fungera  . Mailade vår mekaniker men det var lugnt. 

Skulle göra lite fint och hällde upp rapsoljan i en glasflaska med kork från Ica , blev så fint så jag tänkte ta ett kort. Men gick och hängde lite tvätt och några minuter senare hör jag en explosion i köket. Flaskan hade exploderat och alltså matolja typ överallt och glasbitar i oljan då såklart . Det tog sin lilla tid kan jag lova att få upp allt och samtidigt hålla ungarna borta . Alltså fatta vilken tur att inte lammet höll i flaskan eller var i närheten !!! Livsfarligt ju. Oljan och flaskan var båda rumstemperatur så det var inget sånt. En kompis ringde precis när det hänt och hon sa att jag skulle fota och kräva ersättning, jag fotade men vet inte vi får se. 




På tal om ersättning så fick jag hem julkorten jag beställt från postify ( en app) idag. Alltså så misslyckade halva god jul texten var borta och tussen var också ur bild så att säga. Det skulle va stående men var liksom framkallat liggand och förstorat på någe konstigt vis. Ringde för att klaga. Många signaler sen svarade en kille som bröt kraftigt, kändes lite som att jag ringde hem till någon men han var väldigt trevlig och frågade och förklarade. Han skulle skicka en kod så att jag skulle få en ny beställning gratis , tummen upp för det :-) 



Kattis var så nära att trilla i badet idag, hon vandrar omkring på kanten . 



Kommentarer
Postat av: Veronica

Nä men oj... :(

Svar: Ja läskigt
Fårfrun

2013-12-05 @ 11:51:54
URL: http://tjockvawa.blogg.se
Postat av: Jannica

Men fy va otäckt!? HUR kunde det ske, bara sådär? Tur inte någon höll i flaskan!!

Svar: Ja verkligen. Jag fattar inte varför det hände? Måste varit ngn spänning i flaskan
Fårfrun

2013-12-05 @ 14:10:15
URL: http://jannicaaenneby.blogg.se
Postat av: Veronica

Men fy vad läskigt! Tur att ingen av Er blev skadad!!!

Svar: Ja verkligen otäckt.
Fårfrun

2013-12-05 @ 14:13:20
URL: http://renaramavera.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0