Viktigt

Vad är viktigt i livet egentligen ? På riktigt, vad är det som gör att man vill leva? Vad är det som gör att man strävar framåt och vart är det man är på väg? 
 
Barnen är viktigast av allt, allt jag gör, alla val är med barnens bästa i bakhuvet. Samtidigt försöker jag lära mig att jag är viktig, alltså att jag ska sätta mig själv och mitt välbefinnande i fokus. Att välja mig själv är inte att välja bort barnen.
 
Baggen, min andra hälft. Min stora kärlek, mitt val, han jag vill vakna bredvid alla livets dagar. Som får mig att växa själsligt, som utmanar mig och framför allt som älskar mig . 
 
Det är dem som är livet, kraften kärleken! Min strävan är att vi ska vara friska lyckliga.
 
Men det här med vikten, kilona, grammen, hektona som sitter på kroppen. De är ingen lätt match! Jag vill och ska ner till en hälsosam vikt. 
Problemet är att jag har lite svårt att greppa målet. Jag har ju gjort det förr, gått ner ca 30 kilo men då har jag haft sånt fokus och ett så tydligt mål. Då har jag gått ner för att bli gravid. Nu då? Vad är målet? Är otroligt lyckligt lottad som har två barn och är nöjd med det. Så någon ny graviditet är inget jsg önskar . 
 
ska målet va att bli snygg eller?! Har liksom så svårt att greppa delen som handlar om utseende.Jag vill bli smal, smal enligt mina mått. Jag vill framförallt bli rörlig och hälsosam och kanske är det så att jag vill bli lite snygg med ;-)
I morgon vägdag vilket lär bli ett plus. Tröståt efter akuten och mysåt av samma skäl. 
 
 

Kommentarer
Postat av: Moster Nilla

Ja du, vad är viktigt. Det viktigaste är hur du mår, din hälsa och den brukar bli bättre när man inte är så tung. Egentligen ska vi inte fokusera på siffrorna utan bara att vi känner att vi orkar, bättre bra kondition och lite stor än liten och dålig kondis.
En anledning till att ha en hälsosam vikt är att leva länge och orka med barnbarn.....
Kram

2013-04-15 @ 06:01:38
URL: http://axelsmormor.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0