Gröten

1 liter vatten och 3 dl mjöl, salt. Koka upp vatten och vispa i mjölet, det blir lite klumpar i bland men det är viktigt att vattnet kokar annars blir det som slät redning. Den blir liksom som web klump när man lägger upp i tallriken . Receptet står på påsen och även kcal innehåll. Den är proteinrik vet jag. 
Jag äter den med lingonsylt och mjölk. 
 
på påsen finns även ett vara recept på palt. 
 
I natt hade lammet så hög feber att jag gick kyla ner henne med kalla handdukar , hon nästan yrade kraken. Tussen sov ok så jag låg hos lammet nästan hela natten.
 
Idag har hon pendlat mellan slö och överaktiv  beroende på hur nära alvedonintsg vi snackar. Kände mig alldeles utmattad i morse och bad mamma komma. Vi har haft den bästa mor och dotter dagen på ja flera år tror jag. Kändes så himla bra , vi hade liksom fokus på oss i samtalen och inte alla andra. Vi bara var tillsammans och berörde ämnen dom är lite svåra utan att bli osams , utan att bli ledsna, vi mötte verkligen varandra idag. Känns så bra. 
 
ett ämne vi berörde var spöken!! jag blev förvånad och stärkt, återkommer i ämnet . Vi har ett spöke här hemma och hon röker!
 
I morgon blir det BVC och läkarkoll, baggen får ta lammet. 
 
jag är nöjd med viktnedgången men trodde faktiskt det skulle vara mer. Men ett snitt på 0,8 kg i veckan är ju vad som gäller och det håller jag. 
 
Bilden på burken kom inte med i förra  inlägget så här kommer den 

Kommentarer
Postat av: Moster Nilla

1 dl kornmjöl = 5 Points
Hur många portioner var receptet på?

Svar: Prova 1 dl mjöl i 2,5 dl vatten. Hur många points ska du ät till frukost
Fårfrun

2013-04-22 @ 21:55:53
URL: http://axelsmormor.blogg.se
Postat av: jannica

Vad för mjöl är det? Vetemjöl kan det inte vara antar jag haha, och isåfall är det nog inte så nyttigt ;) Skönt med en sådan dag. Kram

Svar: Kornmjöl
Fårfrun

2013-04-22 @ 22:13:55
URL: http://jannicaaenneby.blogg.se
Postat av: Anonym

Receptet är på 4 portioner men jag tycker det räcker till kanske tre.
Till två portioner brukar jag ta ca 8 dl och 2,5 dl mjöl


Det är mjöl på veteslaget korn.

2013-04-23 @ 07:19:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0