BMI

Mitt start BMI var 38,3 och då vägde jag 116 kg.
 
mitt mål BMI är 26,4 och då väger jag 80 kg.
 
Nu till det sjuka enligt mig. Då räknas jag fortfarande som överviktig!!! För att få ett BMI på 24,8 ska jag väga 75 kg. Vid BMI 25 går gränsen för övervikt, den övre gränsen. Jag skulle också kunna väga 58 kilo och ha ett BMI på 19 vilket är nedre gränsen för normalvikt. 
 
Jag gillar inte BMI , tycker inte det är rättvist att det används inom sjukvården tex, det är fan inte rättvisande. 58 kilo hallå det vägde jag typ när jag var 11 år !!! 
 
Har en vän som går typ ett viktprogram på en vårdcentral där de mäter allt. Fett BMI ålder osv bli så sugen att testa men dyrt. 

Kommentarer
Postat av: jannica

Beror ju helt på hur man är i kroppen oxå, en del har ju mer fett, den del mer muskler osv osv. Men går man till sjukhuset och har ett BMI, som ditt mål, runt 26 då säger de ju inte du är överviktig :) Hatar oxå bmi, man ska ju ha jäääääätte lågt för att de ska vara "normalt" enligt den.

Svar: Jo men samtidigt så förlitar sig sjukvården så hårt på BMI att det är avgörande för att få vissa behandlingar.
Fårfrun

2013-04-16 @ 17:23:46
URL: http://jannicaaenneby.blogg.se
Postat av: Moster Nilla

Ser du på Biggest Looser på 7:an? Jag blir riktigt träningssugen av att se det men lik förbannat kommer jag inte iväg!

Svar: Ja blir så motiverad men det är svårt att komma igång här med
Fårfrun

2013-04-16 @ 20:00:23
URL: http://axelsmormor.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0