112

Ja vart börjar man? 
 
I natt har tussen haft krupphosta, otäckt men jag var rätt lugn få jag själv hade det från 4 mån till 18 år. Men ett par gånger var det på gränsen att jag kände att vi kanske skulle åka in. 
 
Det gav inte med sig riktigt så på morgonen ringde vi BVC och bad att bli uppringda . Packade en lammet väska en tussväska och packade in ungarna i bilen. Tänkte att mormor fick ha lammet och så kunde jag åka till doktorn. Till stan är det ca 3 mil. Efter en och en halv mil hör jag hur lammet börjar kräkas i baksätet, stannar och springer bak, kräks överallt.  Börjar försöka klä av och torka med våtservetter då sätter tussen igång igen och hostar så hon nästan kräks . Jag vet inte riktigt hur men vid ett tillfälle står lammet i bara blöjan gråtande i bagaget och jag har tussen skrikande på armen, det regnar är kallt och tårarna nära! Sen går jag ner tussen i stolen och får på lammet nya kläder då är det som om lammet slutar andas!!!!!! Jag bara slet upp henne och klappade på ryggen då hostade hon till och så kom det slem. Ringde då till baggen , sa att han var tvungen att komma omedelbart. De femton minuterna var långa. Tussen hostade och skrek, men hon andades och lammet frös, det stank kräks..fortsättning följer

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0