Foglossning

Ja nu är den här, började med sjukgymnastik vattengympa förra v och det var så skönt. Har inte haft ont, bara lite känningar men så igår slog det till. Aj aj på med bältet och försöka gå med myrsteg. Hoppas jag slipper kryckorna på länge i alla fall är så bökigt.

Lite uppdatering då!
Har varit i " konflikt" med min förra chef vilket varit lite påfrestande. Blev lovad normalpåslag i löneförhöjning innan jag slutade, och för de flesta innebar det mellan 500-1300 kr. Men sen när jag var där för att höra vad det blev för mig sa han noll !!!! Jag trodde verkligen han skojade , blev så paff och så förbannad . Sa vad jag tyckte och gick därifrån ! Till saken hör att vi är ca 4 som slutat och alla blev nollade. Fick så jävla dålig förklaring sen när jag via mail ifrågasatte detta, blev kass behandlad vilket kändes så tråkigt. Visste inte hur jag skulle göra men tillslut bestämde jag mig för att kämpa, pengarna blev inte så viktiga utan mer principen!
Efter mycket om och men så backade de när jag krävde möte med fack rep och gav mig 500 kr i löneförhöjning = 500 *4,5 månad= blir en slant!!!
Jag fick dock ingen ursäkt utan ett mycket formellt och opersonligt svar. Då skrev jag att jag godtog deras bud men att det hade varit trevligt med en ursäkt. Men att jag tog detta dom en ursäkt , skrev också att jag tänkte komma och fika ngn dag. Vill liksom inte att det ska va konflikt!!! Känns så tråkigt. Fick svar att jag alltid är välkommen på fika. Så känns väl ok. Men nu vet jag verkligen vad den och den andra chefen går för.

Vi måste skrota vår ena bil, blir för dyr att laga vilket innebär att vi troligen bara kommer ha en bil ett tag. Känns jobbigt och det kommer bli långa dagar på dagis för lammet men förhoppningsvis bara för ett kort tag .

De ringde från dagis i torsdags och trodde lammet fått vattenkoppor!!! Var hemma igår men jag vet inte, har pratat med sjukvården och de säger att blir det inte blåsor inom 2 dygn från nu så är det ngt annat. Ska avvakta till måndag. Är det koppor då blir det 7-10 dagars Vabb vilket känns sådär! Veckan som kommer är första riktiga veckan på jobbet efter utbildning!! Men det löser dig.

Jobbet trivs jag riktigt bra på vilket känd skönt , passar verkligen i livet just nu!

Just det ultra gick toppen en liten hen som sprattlade och vinkade men vägrade visa rumpan :-) eller kanske såg vi ngt vem vet ?!?!

Kommentarer
Postat av: Veronica

Bra att du stod på dej angående lönen! Vilken puckad chef! Jobbigt om det skulle vara vattenkoppor men kanske lika bra- då har Ni det ju gjort sen! Ha en skön söndag! Kram!

2012-09-30 @ 08:55:14
URL: http://www.renaramavera.blogg.se
Postat av: Linda

Bra! Min första tanke var facket. Skönt att du fick rätt i slutändan, du hade rätt till dina sista månader.
Spännande med ultra, så ni vet inte vad det blir. :)

2012-09-30 @ 15:16:06
URL: http://lindajsson.wordpress.com
Postat av: Annika

Bra att du kämpade och fick rätt.
Foglossning är inte roligt men grattis till hen.
Kram kram

2012-10-02 @ 20:58:36
URL: http://snartfyrtioochkomigang.blogg.se
Postat av: emma-isabella

Hej. Fy vad jag skäms.. sååå länge sedan jag var inne här. Hmm.. vet inte ens om jag vet att du e gravid? :/
STOOORT grattis till det iaf :)
Hur mår du?
KRAM

2012-10-04 @ 23:00:24
URL: http://emmaisabellavictoria.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0