Heleg osch veckan som gått

Mål kcal 1300 kcal

Måndag
1370 kcal
60 situps
20 armhävningar

Tisdag
1100

Onsdag
1446 kcal
det var hasselnötterna som ställde till det...

Torsdag
ok

Fredag
ok


Helgen

Ja helgen den har varit underbar. Solen har strålat och gett försmak av semestern. I lördags kom lammets morfar och hälsade på, med sig hade han en sandlåda. Baggen och gammelbaggen kämpade på för att bygga ihop denna sandlåda. Lammet tittade på och hjälpte till bäst hon kunde genom att gömma skruvmejsel och så vidare. Tada så var det klart men ops tre bitar blev över…ha ha de var mycket bestämda med att de inte gjort fel utan det måste ha varit så att de skickat med tre för mycket!!!!! Eh nej men så att jag förklarade matematiken för dem, jag som är känd för mitt enorma matteintellekt….efter lite ombyggnation var den färdig och inga bitar blev över J

Lammet har sedan dess tillbringat i princip all sin tid denna sandlåda, hon är överlycklig, gräver och gräver. I mellan åt får man ta in henne och spola av henne fylla på lite mat och sen ut igen J

 

Baggen har börjat ta itu med timmerhögen och jag pular lite med växterna, ibland är det bra att inte ha så mycket pengar för då får man använda fantasin lite mer. Med lite nya stenar från skogen och om flyttnig av befintliga växter så har trädgården blivit som ny. Har bland annat tagit stora stubbar och byggt upp som en liten ja va kallar man det installation för blommkrukor…fint blev det och gratis.

 

Maten ….ja va ska jag säga 92,4 visade vågen i morse. Fredagen var ok i matväg, lördagen blev det paj till middag alltså rabarberpaj med vaniljvisp och en kaka till förmiddagskaffet. Söndag blev det glass, 250 smörgåsrån och 30 biscottichoklad skorpor typ…men jag har ju varit väldigt aktiv i helgen i trädgården och jag har mått bra!

 

Mors dag blev jag uppvaktad med vackra blommor och ett kort som lammet minsann valt själv. Jag kan inte med ord förklara hur glad jag är att faktiskt få bli firad denna dag J

 

I morgon ska jag ut och äta med jobbet, avskedsmiddag!!! Ehhh hur gick det till vart tog tiden vägen? Vad har jag gjort!

Kommentarer
Postat av: Annika

Kram till dig kära tacka!

2012-05-28 @ 22:34:36
URL: http://snartfyrtioochkomigang.blogg.se/
Postat av: Sofia

Oj vad lite du äter varför gör du det? Kram kram

2012-05-30 @ 18:02:19
URL: http://livetefterengbp.blogspot.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0