Grönt

Skir det är ett ord man inte använder så ofta men det är precis rätt ord för att beskriva världen just idag. Solens strålar som lyser på allt det nygröna, så sprött, så vackert så skir är väelden....är skir ett ord förresten ser ju konstigt ut...ja ja finns det inte så har ju nu också skapat ett nytt ord :-)
Det är så vackert att det faktiskt nästan gör ont...jag förstår verkligen ...det gör ont när knoppar brister....


Helgen har bestått av marknad. Lammet har busat med en av sina kusiner och vi har ätit mycket och gott. En hel del onödigt men men gick ju en del på marknaden och igår blev det fix i trädgården. Jag riktigt njuter när jag kikar ut och gräset är klippt det ser så fint ut som att det är nystädat liksom :-)

Igår svängde jag in till stan och köpte en grästrimmer och på vägen hem fick jag för mig att mc donalds det var länge sedan...ringer Baggen för att höra och han sa jo men köp det!!!! Oj oj 2 deluxe dubbelcheese någonting och ett happy meal med mjölk och morötter. Alltså det var premier för lammet och hon giillade det inte, det enda hon gillade var mjölken och att få dricka den med sugrör. Och vet ni visst var det väl ok men det avr liksom inte så där gott så att jag är sugen på det igen...satt och pratade om när jag faktiskt åt dionken senast och det var typ 1,5 2 år sedan ngn gång när jag var gravid. Så det är inte direkt ofta vi köper donken.

Vikten i morse landade på 92,8 siktar fortfarande mot midsommar :-)

Kommentarer
Postat av: Veronica

Va?! Hur kan man låta bli Mc Donald´s i 1,5-2 år?! Hag är chockad!! Jag har nu inte varit där på lite över en vecka o det börjar redan suga i donken-tarmen... ;)

2012-05-14 @ 09:21:04
URL: http://tjockvawa.blogg.se/
Postat av: Fia

Jag älskar med att våren äntligen är här. Men blir så glad, mår bra och orkar så mycket mer.

2012-05-14 @ 12:34:05
URL: http://smalbloggen.blogg.se/
Postat av: trettiokg - följ min kamp mot drömvikten

Ja visst är våren underbar! :)

2012-05-14 @ 16:53:57
URL: http://trettiokg.blogg.se/
Postat av: Veronica

Nu kööööööööööööör vi Tackis!! Heja heja oss

2012-05-14 @ 21:10:28
URL: http://tjockvawa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0