Vågen

ja den har jag ställt i badrumsskåpet :-)

På måndag ska jag plocka fram den. Jag sköter mig ok men är stressad som fan över livet och jobbet och livet och jobbet och städning och allt möjligt....dock inte vikten.

Känns som jag är lite i en livskris, eller kanske är det så att jag är in en utvecklingsfas för att se positivt på det hela. Jag funderar mycket över vad jag vill med mitt liv och vilka som ska ha rätt att finnas med där, vilka jag vill ska dela mitt liv. HUr vill jag att mitt liv ska se ut. Vad vill jag ge lammet för liv. Vad är viktigt i livet. Baggen och Lammet är mina självklara bundsförvanter, jag älskar dem över allt annat och de är viktigast. Vi brukar lägga oss en stund på golvet eller i sängen alla tre när jag kommer hem och bara va, mysa, prata, leka, det är den bästa tiden på dagen. Vi bara är där i nuet och det har blivit en viktig tid.

Man är ju vuxen liksom men vad innebär det? Jag har haft mycket dåligt samvete i mitt liv och jobbar på att inte ha det. Jag kan ta ansvar för mig och mina handlingar och andra måste ta ansvar för sig. Jag kan förändra mig ingen annan. 

Jag försöker lära mig att stå för vad jag tycker och förmedla det på ett rakt och tydligt sätt, jag försöker att lära mig vart mina gränser går och jag försöker att visa omvärlden vart de går. Det är viktigt med gränser men jag har svårt att hantera det. Jag försöker säga saker som " När du säger/gör så blir jag ledsen" " Att du gör så här är inte okej" " Ska vi prata om det här får du acceptera detta" " Vad glad jag blir när du " " Så här tycker jag"
" Nu uppfattar jag att du menar så här, stämmer det?"

I vissa relationer jag har till olika människor i min omgivning så blir det så mycket missförstånd!

Jag funderar också på varför jag fungerar på olika sätt i olika situationer varför jag har så olika roller i olika grupper/relationer. Jag funderar på hur de som "känner" mig skulle beskriva mig. Och varför de troligen skulle beskriva mig så olika. När är jag jag??

Det är det som är den stora frågan VEM är jag? Och varför och vem VILL jag vara?



Tur att jag är pank annars hade jag nog tröstätit en jäkla massa choklad.





Kommentarer
Postat av: Jannica

Kram!!

sv; jag har gått upp massor, nu kör jag helt utan kolhydrater. Skippar godis denna helgen och förhoppningsvis nästa helg oxå :)

2012-03-08 @ 12:47:42
URL: http://jannicaaenneby.blogg.se/
Postat av: Veronica

JA alltså här skulle jag ju kunna skriva en novell som svar... Du vet om hur jag känner igen tankar, hur jag tänker och hur jag ser på dej och vem jag tycker att du är... Men så inser jag att det är bättre vi ses snart och pratar om det! En sån där mysig långpromenad som vi hade hos dej sist! Jag har äntligen slutat praktiken nu! Så jag borde ha lite mer tid o lite mer lediga helger! Vi får se om vi kan ta det nån gång fram över! Snart alltså!! Älskar dej! Kram

2012-03-08 @ 14:28:24
URL: http://tjockvawa.blogg.se/
Postat av: Becca

Så jäkla rakt, ärligt och modigt skrivit. Får mig att reflektera och begrunda. Du har gjort min dag kan jag säga. Kram

2012-03-08 @ 19:37:24
Postat av: Veronica

Det känns som om det är mycket av mina tankar o känslor du skrivit ner. Jag funderar också mkt på vad jag ska göra med mitt liv o vilka jag vill dela det med. Då kanske det hör till åldern om vi båda har dessa funderingar just nu så vi kan kalla det utvecklingsfas! Det gillar jag! :) Stor kram till dej vännen!

2012-03-08 @ 21:53:03
URL: http://renaramavera.blogg.se/
Postat av: BALANSERAD

sv: tack detsamma!!

2012-03-08 @ 22:21:43
URL: http://balanserad.blogg.se/
Postat av: emma-isabella

Håller med Becca.

Modigt och bra skrivet!

kramar om dig



ps. tur du är "fattig" hihi

2012-03-08 @ 23:03:18
URL: http://emmaisabellavictoria.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0