?

Har en sån jävla svacka. vabbar och äter. Eller ja alltså min hjärna är på paus eller överhettad elelr ja jag vet inte, det känns bara som kaos i alla fall.

Jag tänker och tänker och skriver listor som är för och emot och ändå blir jag inte klokare. Hur mycket jag än tänker blir jag varken rikare eller smalare.

Jag står i ett vägskäl känns det som. Köra gärnet och lägga i högsta växeln från typ nu eller göra en mer långsiktig plan ?

Jag har som sagt ett privat mål eller en belöning eller vad man nu ska kalla det, ramarna är att jag ska väga 88 kg och då ska jag göra en sak som kostar ca 8000-9000 kr. Når jag målet har jag gått ner 40 kg!!! Det är ca 5 kg dit och ca 6000 kr kvar. Jag försöker sälja allt möjligt på olika facebook loppisar osv men vet inte riktigt hur vi ska få ihop det. Alltså vi har det ju knapert minst sagt och måste samtidigt köpa ved, eventuellt måla huset och sen då belöningen. Så frågan är, ska jag vänta med belöningen till efter sommaren? Går det. Eller kommer jag släppa helt då och va uppe på över 100 kg innan sommaren är slut? Eller kan jag på ett hälsosamt sätt hålla i över sommaren och kanske ha 0,5 kg i veckan som mål? Eller ska vi hoppas på en mild vinter och köra på gärnet med vikten och belöningen??

Som sagt var jag bli fan inte klokare hur jag än tänker vrider och vänder på skiten.

Det är tråkigt att vabba, hon är så grinig och snorig det lilla lammet att inget hjälper. Jag läser sagor, sjunger , tittar på tv, osv men inget roar mitt lilla hjärta. Hon är mest nöjd när hon får äta välling och sitta i knät så det är mest så dagarna ser ut.

Ena bilen lämnade vi på lagning i morse vilket innebar att jag skjutsade Baggen till jobbet för att kunna ha bilen idag, skulle skicka tillbaka en grej till h&m och gå till apoteket. Men när jag kom till ica så öppnade de inte förens vid 9 och klockan var 8 och apoteket var ju inte heller öppet så vi får väl ordna med det när vi ska åka och hämta honom.

Ja i alal fall så hade jag planerat att köpa en stor påse lösgodis till frukost där på ica, blev lite !!!!sur när de inte hade öppnat och sen då kom jag på att ja men willys öppnar 8 jag drar dit och köper värsta ångestpåsen...men så när jag kom dig hade jag ingen peng till vagnen och lammet halvsov i bilen...så nej jag hade inte mage att rycka upp henne för att tillfredställa mitt skjuka sockerbehov. Det blev till att styra kosan hemåt. En sak som är bra också med att lammet är större är att nu vill hon ju smaka om man äter en glass eller en chokladkaka i bilen...inte för att jag brukar det ha ha men i alal fall nu går det inte för då vill hon ju ha. Och hon ska inte äta godis har vi bestämt.


Och bloggen då? Jo jag tänker på att blogga rätt ofta men det får inte plats på samma sätt som förut i livspusslet. Men om jag bestämmer mig för att satsa gärnet ja då måste jag göra en ny målformulering och liksom hänga upp livet på ngt och det blir väl bloggen. Jag måste ha koll på mig själv, stenhårt annars går det inte.

So lång så¨länge ;-)





Kommentarer
Postat av: Novali

Oj sånt är svårt när man står och väger så där, hit och dit men vad säger din magkänsla om du ska vara ärlig?

Menar inte att du behöver berätta det men känn efter vad magkänslan säger dig, för jag tror magkänslan ofta leder oss rätt i mång och mycket.



Sv: räkor hade jag missat helt hur nu det gick till för jag älskar räkor så tack för du påminde mig :-)



Lycka till med dina funderingar och ha en toppen kväll

2012-03-29 @ 17:16:59
URL: http://novalislife.wordpress.com
Postat av: BALANSERAD

sv: tack snälla du <3

2012-03-29 @ 21:02:50
URL: http://balanserad.blogg.se/
Postat av: Veronica

Jag är väl i en stressmage, katarr(?) ägglossning (?) svacka och vet inte varför jag då istället inte äter sunt och vilar mer... Så fina siffror i måndags o så förstör jag det nu! Lite bitter på mej själv!!

2012-03-30 @ 09:27:56
URL: http://tjockvawa.blogg.se/
Postat av: M

Känner igen det där med att vabba och äta. Det är livsfarligt att lämna mig hemma själv. Är en sjukt stor skåpätare. Är dock väldigt noga med att barnen inte tar efter. De äter det de ska. Inget extra mer än frukt mellan måltiderna och godis enbart på lördag. Då är de nöjda med ett Kinderägg. Tänk om man följde deras exempel. I juni är det Bologna vi far till. Varit där?

Det

Det

2012-03-31 @ 20:16:30
URL: http://metasblogg.blogg.se/
Postat av: Ottilia

Många tankar och känslor. Det är inte alltid lätt att göra val. Jag kan bara hålla med Novali, vad känner din mågkänsla? Hoppas du finner dina svar snart och att du snabbt kan agera utifrån dina förutsättningar. :)

2012-04-01 @ 09:59:28
URL: http://bloggarnerivikt.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0