Kroppen

Går man vilse tillräckligt länge känner man sig snart hemma och det kanske är lite så det är. Som att hamna på en öde ö, tillslut blir det den ön som är den verklighet man lever i. Kanske är det också så med kroppen och knoppen att det är därför det är så svårt. Så svårt att gå ner i vikt, så svårt att göra de där kloka valen man vet att man ska. Kanske är man lite vilse i sin egen kropp och kanske är det så att det är i just den kroppen man känner sig lite hemma.


Denna strävan efter att väga mindre, vara mindre, se mindre ut, att vara SMAL och Normal! Kampen har varit evighetslång och tankarna är en sån stor del av mig att vad vore jag utan dem. Hur skulle mitt liv se ut om jag vaknade upp i morgon och var smal? På vilket sätt skulle min vardag påverkas, hur skulle min omgivning påverkas? Hur skulle livet då se ut?

Tänk tanken. I morgon vaknar du och ser ut och väger precis så mycket som du vill. Vad gör du då?

Kommentarer
Postat av: Jannica

Kämpa på nu tjejen!! <3

Sv; angående att ha ättika där katten kissat, luktar de inte fan? :P Testade tvätta "sängen" men hon började lukta mycket på den igen så slängde in den i garderoben :P

2012-04-26 @ 16:02:58
URL: http://jannicaaenneby.blogg.se/
Postat av: Novali

Ja alltså vad gör man? Hur skulle man reagera?

Min fförsta tanke som ploppar upp direkt nästan är att jag skulle bli skrämd och vad ska jag nu ha för kläder på mig? :-)



Svar: att få ha växt upp som missionärsbarn har varit spännande och utmanande, jag är glad för att jag fått det och lärt mig så mycket men det finns saker som är frusterande med, man flyttar oftare en andra och än idag när vi är i november för det är då vi jämt flyttat så undrar jag vart drar vi nu?

Men jag är så glad för min uppväxt och den har gjort familjbanden mer tajta tror jag med.

2012-04-26 @ 19:25:41
URL: http://novalislife.wordpress.com
Postat av: Annika

Jag tänker också vikt jämt.

Jag kommer inte ihåg hur det är att vara smal och precis som du undrar jag vad som kommer hända med mig som person.

Jag har en låååååååång väg till mitt må men en dag, då kommer den.

Kram till dig

2012-04-28 @ 00:39:32
URL: http://snartfyrtioochkomigang.blogg

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0