Helgen



Har planterat lite purjolök, det har jag aldrig gjort förut så det ska bli lite spännande. Vanlig lök brukar jag inte lyckas så bra med :-)




Vi tog en promenad på lördagen Lammet och jag, skönt var det men det kändes i bena att det var länge sedan jag kom iväg på promenad. Tranorna stod på ett fält och sjöng in våren, vackert tyckte jag och lammet undrade vad som stod på.





Dessa underbara knoppar ska bli goda äpplen vartefter älskar knoppar de är så hoppfulla

   

Och så kom vi då till fårhagen på vår promenad och nu är de här. Lammena, nio stycken underbara små varelser som får mitt hjärta att bli varmt. Lammet tyckte att de var mycket roande och hon bräkte i kapp med dem. Det var dock svårt att ha henne kvar i vagnen då hon gärna ville ha lite närkontakt :-)








Denna vackta stuga passerar vi på vår promenad, En röd liten stuga med blå och gula blommor framför kan det bli mera svenskt!


Kommentarer
Postat av: Jannica

Vad roligt, jag älskar purjolök ;)

2012-04-17 @ 11:18:22
URL: http://jannicaaenneby.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0