Anonym

Det finns en frihet i att vara anonym, man kan då uttrycka sig på ett visst sätt utan att tänka på om man stöter sig med någon i sin omgivning. Jag är anonym i denna blogg till viss del men jag vet också att några av mina allra närmaste vänner läser och även en del arbetskamrater och mer bekanta. Jag minns inte längre riktigt vilka jag berättat för! Så frågan är då hur jag ska tänka, hur öppen kan jag vara?

Och varför blogga överhuvudtaget? Jo men för mig har det blivit ett sätt att få lite struktur på tillvaron, ett sätt att handskas med övervikten och ett ställe att få utlopp för min lust att skriva. För så är det jag älskar faktiskt att skriva. Har skrivit så länge jag minns, dikter, berättelser, noveller och dagböcker. Men så kom livet i vägen och tiden försvann lite grann mina skrivböcker dammar i lådan och pennorna har nog torkat ut. Men så började jag då med bloggen och jag känner att det ger något.

Jag mår bra av det, en period lite pressad att prestera för läsarna men det försvann. Jag skriver för mig och mitt ego, det är min blogg. Läser du?? Trevligt, jag älskar kommentarer, blir glad när statestiken skjuter i höjden och njuter av uppmärksamheten ;-)

Varför detta inlägg då? Jo för det kanske är så att jag skulle ta och ha en helt anonym blogg om en helt annan del av mig, om en resa jag ska på som kan sluta hur som helst. En livsresa!




Kommentarer
Postat av: Ottilia

Let me know!



Jag gillar din blogg och det skulle vara kul att få lite mer av dig. Men innan vill jag att du ska tänka på tanken, om du inte skulle ha tid med båda? Som sagt, jag gillar din blogg och vill nog inte förlora dig till en annan. ;) Men det är bara min egoistiska sida som talar.

2012-04-24 @ 18:49:34
URL: http://bloggarnerivikt.wordpress.com
Postat av: Novali

Självklart ska du göra det som känns bäst för dig. Men jag kommer sakna dig så skille du byta inriktning i en ny blogg får du gärna mejla nya adressen om jag får fortsätta hänga med dig

2012-04-24 @ 22:20:31
URL: http://novalislife.wordpress.com
Postat av: emma-isabella

Självklart läser jag! Varje dag :)

(dålig på att kommentera..jag vet)...

Om du byter blogg måste du ju berätta den för mig.. ;)

Men å adra sidan.. då vet jag ju vem du är.. och du vill ju vara anonnym...



kramis

2012-04-25 @ 15:19:27
URL: http://emmaisabellavictoria.se
Postat av: ZtorZillen

Jag försöker också vara anonym...så gott det går när man skriver så utelämnande om sig själv som jag gör...!

2012-04-25 @ 23:05:13
URL: http://ztorzillen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0