Motion

Har inte gjort en sit up på över ett år, kanske borde ta tag i det. Vet att jag mår så mycket bättre när jag tränar. Min kropp och knopp mår bra och blir glad.
Spinning är det bästa, älskar att det inte är några steg och man liksom bara sitter där och kör slut på sig själv. Man kanske skulle kunna få in ett pass i veckan i alla fall.

Efter att lammet kom har det varit enbart promenader ofta långa men inte i så snabbt tempo. Jag tycker om att gå promenader men nu börjar det bli mörkt och kallt och då har det inte samma charm längre. man kanske skulle beställa hem ngn mirakelapparat från tv shop ;-)

Eller plocka fram hopprepet, hänga upp boxsäcken, dra fram hantlarna eller.....ja ngt ska jag nog göra vet bara inte vad ännu.

Vore jag rik skulle jag vilja ha ett löpband och ett rejält gym hemma med tvapparater framför alla maskiner, då skulle jag nog träna varje dag.








Kommentarer
Postat av: Angelica

Akta dig för situps. När man har varit gravid så finns det bättre övningar för magmusklerna. Du ska få en länk framöver där de tipsar om olika övningar för en mammakropp!

2011-10-26 @ 10:57:31
Postat av: Veronica

Jag älskar spinning! När dom släcker ner i salen o man bara får fokusera på sig själv o att få svetten att rinna! Dessutom är det väldigt effektiv förbränning vilket ju inte är helt fel! :)

2011-10-26 @ 11:38:25
URL: http://renaramavera.blogg.se/
Postat av: Feta Fröken

Tack för kommentarerna på min blogg :)

Spikmattan står ännu oanvänd. Men borde kanske våga mig på den snart. Den bits väl antagligen inte :P



Japp det finns varma soppor också. Just nu försöker jag köra bara soppor. Men jag fuskade lite igår, blev te med mjölk och honung i, samt en knäckebrödsmacka med en skiva ost. Kände att jag verkligen behövde det. Vi får se hur länge jag stannar på ren kur, förhoppningsvis går de värsta hungerkänslorna över efter ett tag så jag kan stanna där lite längre.



Jag är också med i viktklubb! Kör både där och med Cambridge just nu. En bra blandning :D



Vill du ha ett tips på bra hemmaträning? Jag kör Wii fit plus. Hur bra som helst. Fyller år snart och då funderar jag på att önska mig Jillian Michaels träning på Wii, kommer inte ihåg vad den heter nu. Riktigt bra träning där man tränar allt från hjärnan till balans och muskler.



Ha en riktigt bra dag!

2011-10-26 @ 13:10:03
URL: http://fetafrokensviktminskning.blogg.se/
Postat av: Nilla

Håller med om att spinning är bäst...men det var ett tag sedan. Tror att jag ska ta tag i en biten. Sedan gillar jag även styrketräning för benen men inte armarna är så jävla svag i armarna.

Kram

2011-10-26 @ 14:42:13
URL: http://axelsmormor.blogg.se/
Postat av: Tackan

Angelica: Inte kan det va farligt med situps? Varför då? Vad kan hända. Det är ju länge sedan nu jag var gravid snart nio månader. Men länka gärna tips.



Vera och Nilla ja visst är det skönt att bli så där sjukt svettig på något sätt. Längtar, måste ta tag i det där. Ska nog kolal upp vilka alternativ som finns.



Feta Fröken: Välkommen hit, du är varmt välkommen, hoppas vi kan stötta varandra. Ja visst är viktklubb bra man får sån bra överblick tycker jag, sen kan man ju styra själv hur mycket man fyller i. Jag kör ju som sagt Naturdiet ett tag nu men fyller i det i viktklubb.

Wiie låter som att jag skulle krascha hela vardagsrummet och bryta benen av mig på samma gång ha ha fast jag kan hålla med om att det ser lite kul ut.



Det där med ren kur, alltså jag fixar inte det, måste tugga någon gång under dagen. Tycker det ger nog så bra effekt genom att byta ut två mål, blir inte samma chock heller när man går över till bara mat sen.

2011-10-26 @ 15:48:42
URL: http://farhuset.blogg.se/far/
Postat av: Josefin - SAME OLD STORIES ♫♪

Spinning är härligt, som du säger så kan man bara fokusera på att svettas istället för att komma ihåg massa stegkombinationer. Dock vill jag slå ett slag för zumba som jag verkligen älskar. I början kände jag mig som en flodhäst, men kunde skratta åt mig själv efter ett tag, och nu är jag riktigt duktig på det och har till och med planer på att bli instruktör i det och gå utbildning =)

2011-10-26 @ 16:10:05
URL: http://sameoldstories.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0