Jättekuddar

Så nu är de nästan klara lite fyllning bara så är de redo att gosas med.



Blev rätt så bra, klippte på fri hand och sen försökte jag göra en rätvinklig rektangel i efterhand, det var lite klurigt då jag bara har en linjal som är 15 sm lång...men tog Baggens vattenpass då gick det lite bättre. De är ca 70 x 55 cm stora.
Jag klippte ut bokstan och hjärta först och liksom vek in kanterna som jag sen pressade innan jag sydde fast dem som en applikation, svårt att få dem raka och centrerade..men det ska ju synas att de är homemade :-) Ludd på ena sidan och linnetyg på andra.



Har en bit kvar av det svarta luddöverkastet och massor av det lila, funderar på vad jag ska sy med det. Sen har jag ett luddöverkast till som är helt, som jag tänkte nita fast runt sängen ( Har en i lammets rum som har funktion "soffa" typ) och sen ska de stora kuddarna va som ryggstöd har jag tänkt.

Man kanske skulle sy en orm av det som är kvar,,,fast luddiga ormar hmmm nja ngt annat får det nog bli. Fick mersmak på det här med aplikationer.

symaskinen behöver verkligen åka på service, den låter som en traktor och funktionen där man spolar upp undertråden på den lilla rullen är trasig. Det är tålamodsprövande att sy när det hela tiden går av trådar och så där. Drömmer om en modern maskin med massa effekter, overlock eller vad det heter så man kan sy sånna fina bebiskläder och filtar.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0