Blomkål ala

Kokt i saltat vatten med vit sås ( skulle varit ostsås men ingen ost hemma) och kassler och lite pasta. Himla mumsigt var det i alla fall, mycket vit och svartpeppar, gjorde inget att jag inte hade ost. Alltså när man ska reda sås jag tar alltid för mycket eller först för lite så det bara blaskar och då tänker jag att jag bara ska t alite till och vips så är det gröt i stället för sås...lär mig aldrig.

 

 

Middag: 30% = 437 kcal

150.0 gram Blomkål 42 kcal Ändra Blomkål Ta bort Blomkål från listan
1.0 msk Vetemjöl 31 kcal Ändra Vetemjöl Ta bort Vetemjöl från listan
2.0 glas Mjölk, mellan 1,5% 192 kcal Ändra Mjölk, mellan 1,5% Ta bort Mjölk, mellan 1,5% från listan
0.5 port Pasta, kokt med salt 104 kcal Ändra Pasta, kokt med salt Ta bort Pasta, kokt med salt från listan
100.0 gram Kassler 106 kcal Ändra Kassler Ta bort Kassler från listan

475 kcal

 

Aha det gick att klistra in från viktklubb..såå bra. då ser ni 475 kcal slutade middagen på lite mer än deras rekomendationer men har ju ätit shake till lunch och frukost så jag har gott om utrymme för en halv bar sen till kvällen.

 

Bidde ingen promenad men i morgon kanske, var ute ocj krattade lite en sväng i alla fall :-)

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0