Bakat middag..

Hittade ett recept hos, http://blogg.veckorevyn.com/ptfia/

Oopsies, hade aldrig hört talas om det men såg gott ut och det är ju roligt att prova ngt nytt ibland.

Dela 3 ägg, lägg vitorna i en stor bunke och gulorna i en mindre. Vispa samman gulorna med hundra gram philadelphiaost. Vispa vitorna till hårt och fast skum i sin bunkje, tillsätt en msk bakpulver, msk fiberhusk, tre msk linfrön och en tsk brödkryddor. Vispa ihop med elvispen. Häll försiktigt ner gulorna i vitorna och rör ihop det försiktigt. Klicka ut på en plåt med bakplåtspapper och dekorera med örtsalt & pepparmix. Grädda i ugnen på 150 grader i ca 23 min.

Det blir 589 kcal för hela satsen så dela det  med hur många det blev så får man vad varje oopsies blir. Mina blev 100 kcal .

kardemumma, russin och hackade hasselnötter , paprika,lök ja man kan nog variera dem i det oändliga.



Jag hade visst inte linfrön, inte fiberhusk, och inte heller brödkryddor hemma vilket jag naturligtvis inte kollade innan jag började!!  Jag tog knappt en dl havregryn och en msk vetemjöl i stället. Kryddade med en matsked provencalska örter, salt och peppar.
Och ja dagens middag blev dessa oopsisar med quornfile och en philadelfia sås till med ajvar, finhackad lök och lite örter i. Lite sallad, några rädisor och lite mera salt på toppen. 407 kcal slutade det på.



Och hur smakade nu dessa oopsisar??? De gick ner tyckte jag, blev liksom som bröd fast som omelett fast som en pannkaka . Baggen lämnade mat på tallriken för första gången på väldigt länge. Kan inte komma ihåg när det hände sist så det blev inget toppbetyg! Men jag smakade en nu när den var kall och då var den godare, mer brödig . Skulle nog va gott med kaviar lök äggula och gräddfil.
De var i alla fall enkla och roliga att göra, kändes lite som att göra maräng . Jag kommer nog att göra dem igen fast i en frukostvariant med lite russin och kanske lite hackade nötter.


Kommentarer
Postat av: Josefin - SAME OLD STORIES ♫♪

sv: vad härligt med lite egentid :)

ja min fasters blogg är en av mina absoluta favoriter, hon skriver så roligt och igenkännande så det är helt sjukt :) vad tycker du om den?:)

2011-10-27 @ 21:16:00
URL: http://sameoldstories.blogg.se/
Postat av: Veronica

Jösses gumman vad du håller på o lagar mat o bakar o har dej! Fattar inte att du kan ha den energin o speciellt inte efter din jobbiga vaken-natt! Hoppas du får sova bättre i natt nu. Kämpa på över helgen o promenera på! Kanske ska du med o studsa runt på friskis på söndag klockan 17:45?

Jag var på torsdagspasset idag och hoppade över robinson! DET tycker jag är duktigt av mej! Och kul var det oxå, svettigt med! Puss

2011-10-27 @ 21:26:31
URL: http://tjockvawa.blogg.se/
Postat av: Jannica

Jag har oxå bakad oppies, jag var inte så förtjust i det. Smakade som luftigt ägg :P

2011-10-28 @ 07:05:27
URL: http://jannicaaenneby.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0