Att börja jobba

Har förträngt det lite smått men faktum är att nästa vecka ska den här Tackan börja jobba igen efter att ha varit hemma i 10 månader. Visserligen bara två dagar i veckan men det känns endå stort.
På ett sätt längtar jag efter lite vuxenkontakter och träffa mina underbara kollegor igen men samtidigt vill jag va hemma hos lammet jämt. Känner mig osäker också, jag kommer knappt ihåg hur man loggar in på jobbdatorn, hur funkar allt och vart i jösse namn la jag mitt nyckelkort då när jag gick hem i december??

Och vad ska jag ha på mig för kläder? Och hur ska jag orka? Alltså det är klart jag har kläder typ men känns lite som inför skolstarten att man vill ha nya kläder. Man har ju sunkat ihop en del när man gått hemma, så är det. Lammet bryr sig inte så mycket om hur jag ser ut och nog har jag försökt ibland att göra mig fin för Baggen men överlag så har jag shangserat ( har ingen aning om hur det ordet stavas).

Och orka, visst orkar man väl , är ju inte så att man ligger och sover hela dagarna  som föräldraledig men man behöver ju inte tänka så mycket alla gånger. Och i mitt jobb måste man tänka och vara relativt alert, mycket sociala kontakter och snabba beslut. Hur ska hjärnan palla det efter att ha legat i träda så läng? Ja vi lär ju få se och förhoppningsvis har de lite tålamod med mig i början. Känns som första dagen kommer att gå åt till att bara logga in på datorn, troligen fixa nytt nyckelkort, "inreda rummet" med lammet kort osv.

googlebild

Men det är väl kanske som det brukar vara att rätt som det är så är man igång som om man aldrig varit borta :-)

 

En sak jag oroar mig lite för är hur jag ska kunan stå emot allt gott som brukar finnas på jobbet, måste vara stenhård från början annar sblir det svårt. Till jul nu också med alla godiskorgar osv...det blir en prövning. Och jag ska INTE röka på jobbet verkligen inte, det är min plan i alla fall.






Kommentarer
Postat av: Jannica

vad jobbar du med? :)

De har nog räknat med att du inte kan allt när du varit borta så länge, men du är snabbt tillbaka på banan ska du se :)

2011-10-28 @ 08:03:03
URL: http://jannicaaenneby.blogg.se/
Postat av: Linda

Jag kommer inte heller ihåg hur man kommer in på jobbdatorn. Inte ett lösenord har jag kvar :-) Men resten sitter nog där. Det är som att cykla helt enkelt, får man bara vara där några timmar är det som man aldrig har varit borta.



Men jag tror det blir skoj att träffa andra vuxna individer som inte bara har små lamm på hjärnan som en annan har ;-)

2011-10-28 @ 10:25:51
URL: http://lindaslillakrypin.blogspot.com
Postat av: Nilla

Mors!

Klart att det kommer att gå bra att börja jobba och troligen kommer du straxt in i det och det kommer att kännas som om du inte varit borta alls. Kommer ihåg ur vimsig jag vart av att gå hemma och inte behöva tänka, ibland gjorde jag de mest gala saker eller sa meningar bakvänt. Godsakerena är "bara" att låta bli.

2011-10-28 @ 10:57:16
URL: http://axelsmormor.blogg.se/
Postat av: Angelica

Jag var borta i 1,5 år, efter 3 dagar så kändes det som vanligt å jobbhjärnan var med i matchen igen.. Så det fixar du galant!

2011-10-28 @ 11:57:36
Postat av: Tackan

tack för uppmuntrande kommentarer, jo men det ska nog gå bra, känns bara lite ovant och jobbigt. Tur att man har så br arbetsklamrater :-9

2011-10-28 @ 18:09:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0